Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović najavio je danas uvođenje novog, pravednijeg načina obračuna posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon, po načelu "tko više onečišćuje – više plaća".
"Uvodimo pravedniji način naplate posebne naknade za okoliš, koji će se temeljiti na emisiji ugljičnog dioksida i broju prijeđenih kilometara, što dosad nije bio slučaj pa su i mali i veliki zagađivači plaćali gotovo isto. Prema novom obračunu, 52 posto vlasnika osobnih vozila plaćat će manje nego do sada", rekao je Zmajlović Hini.
Prijedlog Uredbe o jediničnim naknadama, korektivnim koeficijentima i pobližim kriterijima i mjerilima za utvrđivanje posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon upućen je 20. svibnja u javnu raspravu, koja će trajati do 20. lipnja.
Novi izračun odnosit će se na automobile do najviše osam sjedala, koji čine 76 posto ukupnog broja registriranih vozila u Hrvatskoj.
Posebna naknada za okoliš do sada se obračunavala prema kategoriji vozila, vrsti motora i pogonskom gorivu, radnom obujmu ili snazi motora, te starosti samog vozila, bez izravnog uzimanja u obzir emisije ugljičnog dioksida ili kilometraže.
Analiza je pokazala da se za gotovo sve aute plaćao gotovo jednak iznos naknade, u prosjeku 90 kuna godišnje.
Stoga je izrađen novi prijedlog koji se temelji na pravednijoj raspodjeli naknade po načelu "tko više onečišćuje – više plaća". Izračun naknade temeljit će se na emisiji CO2 i onečišćujućih tvari u zrak iz motornih vozila te emisijskoj razini vozila i prijeđenim kilometrima.
Predlažu se dva modela obračuna, s obzirom na to postoji li za određeno vozilo službeni podatak o emisiji ugljičnog dioksida ili ne.
Za aute koji su prvi put registrirani prije 1. siječnja 2010. godine, te za koje ne postoji službeni podatak o emisiji, naknada će se obračunati na temelju vrste goriva, radnog volumena motora i emisijske razine vozila, kao i broja prijeđenih kilometara godišnje, o čemu ovisi stvarna emisija CO2.
Za osobna vozila koja su prvi put registrirana nakon 1. siječnja 2010. postoji službeni podatak o emisiji CO2 pa će se naknada obračunavati na temelju emisije CO2 i godišnjeg broja prijeđenih kilometara.
Prema novom obračunu, 52 posto vlasnika osobnih vozila plaćat će manji iznos naknade nego dosad, poručuje Ministarstvo zaštite okoliša i prirode.
Novi izračun odnosit će se samo na osobna vozila, a vozila koja su namijenjena za gospodarske svrhe neće biti opterećena dodatnim troškovima.
Ministarstvo navodi da iz sektora prometa dolazi čak 20 posto onečišćenja zraka, zbog čega se provodi niz mjera za smanjenje emisija štetnih plinova. Primjerice, uz novi način obračuna posebne naknade za okoliš, planira se i promjena sustava naplate naknade pri registraciji vozila za korisnike plina.
Jedna od mjera je sufinanciranje projekata čistijeg transporta za pravne osobe i građane, kojim Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitosti sa 30.000, 50.000 i 70.000 kuna sufinancira kupnju hibridnog, hibridnog plug-in ili električnog vozila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.stravican-udar-na-gradane
cestarine-od-1-srpnja-vece-100-posto
Objavljujemo novi Pravilnik o visini godišnje naknade za uporabu javnih cesta što se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila pa sami možete pogledati koliko će vas oderati “pajdaš” Dončić.
http://www.dnevno.hr/vijesti/hrvatska/123426-stravican-udar-na-gradane-cestarine-od-1-srpnja-vece-100-posto.html
Meni je svejedno kako se porez zove.
Unatoć tome što imamo najveće poreze na svijetu (572 razna !)Kukuriku Vladari nas svaki mjesec zadužuju za novih desetak miliardi kuna i uvode nove poreze.
brojevi me zanimaju, brojevi – koliko novaca će šta koštat?
Pa nije li i prije naknada za okolis bila podjeljena na fiksni i varijabilni dio?
Fiksni dio se placao kod registracije
A varijabilni se placa kroz cijenu goriva
Uključite se u raspravu