Žigman osiguravateljima: Treba biti spreman na problematične situacije

Autor: Ana Blašković , 11. veljača 2021. u 07:10
Čelnik Hanfe sudjelovao je na online konferenciji /MARKO PRIPIĆ/PIXSELL

Prošla godina pokazala je otpornost industrije; iznos premije nije se značajno promijenio, no ima promjena u strukturi.

Unatoč pandemiji i potresima, domaći osiguravatelji su prošli bez većeg pada premije, no godina je kristalizirala nove rizike pa je otvoreno hoće li biti zabrane isplate dividende.

Moglo se to čuti na slovenskoj online konferenciji o promjenama u industriji osiguranja u regiji zbog Covida 19 na kojoj je sudjelovao i čelnik Hanfe Ante Žigman.

Prošla godina pokazala je otpornost industrije; iznos premije nije se značajno promijenio, no ima promjena u strukturi. Velik je pad u životnim osiguranjima, dok u neživotnim u kojima dominiraju auto osiguranja, nema velikih problema, rekao je Žigman.

Istaknuo je da je kombinacija Covida 19 i potresa donijela pritisak na rashode i nešto manju profitabilnost što nosi rizik nelikvidnosti.

“Treba biti spreman na problematične situacije. Kad razgovaramo s društvima za osiguranje s njihove strane često postoji nerazumijevanje što napraviti da budu adekvatno kapitalno pokriveni u odnosu na profitabilnost.

U Hrvatskoj je krajem 2020. solventnost bila izuzetno dobra, dvostruko veća od minimalnih zahtjeva što znači da su financijski i operativno stabilni.

Priča tu ne završava, moramo gledati kako ćemo zahtijevati da se prilagode u budućnosti”, kaže Žigman dodajući da je otvoreno pitanje hoće li se dozvoliti isplata dividende i, ako da, u kojem iznosu. Govoreći o izazovima, kazao je da se branša dugo suočava s niskim kamatnim stopama.

Društva još crpe prinose od ranijih ulaganja u obveznice, no pitanje je budućih priljeva. Novi problemi na horizontu su cyber rizici i izazovi tehnologije u digitalnom svijetu i “tu će osiguranja imati još puno posla”.

Smatra da će osiguravatelji iz krize izaći jači jer će se u kratkom vremenu morati prilagoditi novim okolnostima, biti inovativniji, okrenuti se digitalnim kanalima i konkurentno snižavati naknade.

Komentirajte prvi

New Report

Close