Predsjednici nacionalnih udruženja putničkih agencija iz zemalja EU-a u Zagrebu će 1. i 2. srpnja razgovarati o iskustva i rješenjima za poslovanje te o trendovima koji, kao i uspjeh i trajanje sezone, ovise o epidemiološkoj slici, pridržavanju mjera i cijepljenju, kaže za Hinu predsjednik Udruge putničkih agencija pri HGK Boris Žgomba.
Nacionalna udruženja putničkih agencija ujedno su i članovi krovnog europskog udruženja agencija ECTAA, u radu čijih izvršnih tijela sudjeluju i predstavnici hrvatskih udruženja UPA HGK i UHPA.
Od 30-ak nacionalnih udruženja fizički u Zagreb stižu predsjednici iz njih 15-ak, i to s većine za hrvatski turizam najvažnijih tržišta, dok će ostali zbog raznih nemogućnosti dolaska na mini kongresu sudjelovati online, kaže Žgomba.
Neki od njih će boravak u Hrvatskoj produljiti na vikend u organiziranim obilascima i upoznavanju s ponudom i poslovnim mogućnostima, a sve je i dio programa ECTAA-ine preporučene destinacije za 2021. – Hrvatske.
Moguća relativno uspješna sezona, ali to ovisi i o nama
“Bitno nam je čuti njihova mišljenja i informacije iz njihovih zemalja da bi mogli kreirati ostatak turističke godine. Iza nas je prvih šest mjeseci koji su bili jako teški. Nije bilo predsezone, a turizam je počeo tek u lipnju. Sada dolaze srpanj i kolovoz, pa i rujan od kojih puno očekujemo, a nadamo se da će biti posezone i u listopadu”, iznosi Žgomba.
Smatra da je u Hrvatskoj moguća relativno uspješna turistička godina, ali i da, kako kaže, “trenutno jedini koji odlučuju o tome smo samo mi, ali doslovce samo mi, tj. naše poštivanje epidemioloških mjera i sprječavanje da se broj zaraženih poveća, a Hrvatska opet dođe na ‘zloglasne’ crvene liste”.
Prenosi i kako od svih kolega iz Europe čuje da europski turisti imaju ogromnu želju za putovanjem, pa i u Hrvatsku, u kojoj je sada situacija dobra, ali upozorava da se to može promijeniti u jednom danu ili preko noći, što se dogodilo prošlog ljeta kada je sezona ranije stala jer nije bilo pridržavanja mjera.
“S obzirom na zadnja događanja i veća okupljanja još sumnjam da možda nismo dovoljno ozbiljno shvatili situaciju, a u sektoru postoji zabrinutost i zbog širenja novih sojeva virusa. Hrvatska nije otok i bit će vrlo izazovno kako se nositi s time. No, ova je godina drugačija i zbog cijepljenja, o čemu također puno ovisi ove sezone, pa osim djelomičnog olakšavanja putovanja uz potvrde i testove svi očekuju bar nešto bolju i dulju sezonu od lanjske”, dodaje Žgomba.
Ako sve bude u redu više posla za agencije na jesen
Kada su u pitanju samo putničke agencije, Žgomba ističe da im je do lipnja svima poslovanje manje-više bilo ‘na nuli’ tj. bez posla, kroz srpanj i kolovoz se nadaju da će bar nešto raditi, a ako sve bude u redu s mjerama i epidemiološkom slikom više posla očekuju u rujnu i listopadu.
“Još uvijek mislim da je moguće ove godine ostvariti oko 60 posto turističkog prometa iz 2019., a nešto više od toga možemo očekivati samo ako sve bude savršeno, bez dodatnih problema. Ove se godine i zbog cijepljenja na tržištima pojačala potražnja svih vrsta smještaja i rezervacije za sada idu dobro, no hoće li se i kada poravnati s onima iz 2019. još je teško reći. Uz pridržavanje propisanih mjera tome ćemo biti bliži”, zaključio je Žgomba.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu