Većina mladih klijenata već štedi u bankama ili planiraju ugovoriti neki oblik štednje. Od ukupnog broja klijenata mlađih od 30 godina svaki treći redovito štedi, a 50% njih odgovara da razmišlja o štednji. Rezultat je to istraživanja Hrvatske poštanske banke o financijskim planovima klijenata u kojem je sudjelovalo više od 1.200 ispitanika različitih dobnih skupina iz svih hrvatskih regija.
Istraživanje pokazuje da će se, prema sadašnjim okolnostima, nove generacije zaduživati manje nego njihovi roditelji. Oprez prema dugovima potvrđuje podatak da 46% mladih ispitanika neće tražiti kredit, a 51% kaže da im nije potrebno prekoračenje po tekućem računu, stoji u priopćenju HPB-a.
Na pitanje o planiranim rokovima štednje u bankama ispitanici su dali blagu prednost kratkoročnoj štednji. Visoke ocjene idu otvorenoj i stambenoj štednji za koje su posebno zainteresirane žene. Važnost stambene štednje u postojećem ili nekom sličnom modelu spomenulo je trostruko više žena nego muškaraca.
Od ukupnog broja ispitanika 18% planira zatražiti neki kredit – najviše će se tražiti nenamjenski, pa stambeni te krediti za zatvaranje obveza. U skupini klijenata kojima su potrebni krediti muškarci su u većini (53%), a tražit će uglavnom nenamjenske kredite, dok žene (47%) najavljuju više stambenih i zelenih kredita. Kredite za zatvaranje dugova podjednako planiraju žene i muškarci.
Većina građana dobro upravlja svojim financijama, kontrolira potrošnju u okviru dopuštenih prekoračenja ili bez njih – 53%. Zavidnih 16% od ukupnog broja ispitanika kaže da može smanjiti svoje minuse, a 5% može ih zatvoriti. Svaki četvrti ispitanik, 26%, odgovorio je da treba veći minus od onoga koji ima na raspolaganju.
Povećanje minusa trebaju najčešće ispitanici u dobi između 30 i 50 godina (53%), te stariji od 50 godina (36%), dok je u skupini mlađih od 30 godina 11% onih kojima bi dobrodošao veći iznos dopuštenog prekoračenja.
Najveća podudarnost osobnih financija žena i muškaraca vidi se na minusima iako je u skupini onih koji dobro upravljaju u okviru dopuštenih prekoračenja nešto više žena, zaključuju iz HPB-a.
Istraživanje je provedeno u srpnju i kolovozu, a među ispitanicima su i klijenti drugih banaka koji su u vrijeme anketiranja koristili bankarske usluge u poslovnicama HPB-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.samo ste nam teret , ovako nesposobni.
Da parafraziramo Einsteina:
“Samo dvije stvari su beskonacne, svemir i zenska oholost, a za svemir nisam posve siguran.”
Ne, nego je Vaš DOMET!- na sredini svih zbivanja….zato i je sve
u problemima…..
Vi ste , muškarci jako ,pokazali što znate o ekonomiji….
Vama treba dati lopatu u ruke,da ne dođe do elementarne nepogode drugim
alatima ,, a lopta na travi Vam je nagrada za uspješan radni dan…..
ali, ..čak ni to ne znate ritati kako treba….što će žene s Vama,
samo ste nam teret , ovako nesposobni.
žene vole stanove i automobile, a muškarci da bi ih pridobili su se zaduživali, i sad imamo kaos u ekonomiji. [emo_mrgud]
Malo pristojnije napisano ono sto sam ja htio komentirati 😉
Vjerojatno je stednja krajnji domet koji zenski mozak moze razumjeti, kad je u pitanju pametno raspolaganje novcem (cast iznimkama).
Uključite se u raspravu