‘Želimo pomoći da cijela Hrvatska može hranu kupovati jeftinije’

Autor: Domagoj Puljizović , 03. rujan 2024. u 07:00
Foto: Robert Anic/PIXSELL

Aplikacija za hranu koja se ne proda kroz dan u pogonu već za dva tjedna.

Aplikacija Crumbs.hr, putem koje korisnici mogu pronaći svježu hranu koja nije prodana tijekom dana te je kupiti po znatno nižoj cijeni, u puni pogon kreće već za dva tjedna, a zainteresirani će je na svoje pametne telefone moći preuzeti putem Googleove i Appleove digitalne trgovine. Povod njezinu pokretanju leži u činjenici da se u Hrvatskoj svake godine baci više od 280 tisuća tona hrane, dakle 71 kilogram po osobi, a pritom je gotovo 40% te hrane jestivo, ističe ekipa koja stoji iza projekta.

“Crumbs zasad možete samo preuzeti i instalirati na mobitel, ali aplikaciju još ne možete koristiti jer trenutačno dodajemo prodavače”, kaže nam Antonio Matušan, Crumbsov osnivač, inače inženjer automatike koji je na poslovnu ideju došao kad se sa sličnim konceptom aplikacije upoznao tijekom diplomskog studija u Milanu, a koji, kaže Matušan, dobro funkcionira u ostatku Europe i prilagođen je studentima da prođu jeftinije i da se višak hrane ne baci.

Zašto ne kod nas

Inače, riječ je o aplikaciji Too Good To Go, pokrenutoj 2016. u Danskoj, a koja trenutačno pokriva 18 zemalja diljem Europe i Amerike, odnosno ima 95 milijuna registriranih korisnika te 160 tisuća aktivnih partnerskih tvrtki diljem svijeta. Aplikacija povezuje korisnike s lokalnim restoranima, pekarama, trgovinama i kafićima koji prodaju neprodanu hranu po nižim cijenama, čime se smanjuje količina otpada i pomaže okolišu.

“Premisa je bila – zašto nešto tako ne napraviti kod nas. Hrvatskoj ovo treba. Cijene hrane idu u nebo i mnogi je teško sebi mogu priuštiti. Želimo pomoći da cijela Hrvatska hranu može kupovati jeftinije i manje je rasipati. Vrativši se iz Milana, pokrenuo sam projekt s vakuumiranim zdravim obrocima kojima je rok trajanja dva tjedna. To je bilo u vrijeme korone. Prije tri godine, zaposlio sam se u bonsai.techu koji je zatim postao dio Span Grupe. Postali su korporacija, a ja sam htio ostati u start-up svijetu i napraviti nešto svoje. Početkom godine, rodila nam se ideja na kojoj smo radili nekih šest do osam mjeseci”, tumači nam mladi poduzetnik rodom s otoka Raba.

Crumbs.hr zasad u bazi ima pedesetak prodajnih lokacija u Zagrebu, a taj broj raste. Cilj je proširiti uslugu na cijelu Hrvatsku te kupcima uz hranu ponuditi i druge proizvode s kratkim rokom trajanja poput svježeg rezanog cvijeća. Korisnici platforme mogu izabrati tzv. pakete iznenađenja u kojima se nalaze viškovi hrane od tog dana te ih preuzeti u trgovini ili kod ugostitelja s najmanje 50 posto popusta.

“Trgovci se samo trebaju registrirati, napraviti račun i uploadati proizvode koje žele prodati. Sami nam se javljaju, što nas raduje. Korištenje aplikacije za njih je besplatno bez obzira na to objave li jedan paket dnevno ili jedan mjesečno. Na primjer, pekare imaju obrte hrane 24 sata i na kraju dana sav kruh, krafne i kroasane bacaju. U supermarketima svaki artikl ima rok trajanja i sve ono što bi se bacilo, može ići u paket iznenađenja”, rekao je Matušan.

Crumbs.hr s vremenom će nuditi i dostavu tako da kupci neće trebati osobno preuzimati proizvode na lokaciji. Svi prodavači hrane koji se odluče besplatno oglasiti na platformi tako ne bi morali baciti neprodanu hranu, a ostvarili bi dodatan prihod te proširili bazu kupaca, tumači Matušan.

Suradnja s humanitarcima

Profitabilnost deseteročlani tim koji stoji iza projekta namjerava održavati minimalnim postotkom od prodaje koji im je dovoljan da pokriju troškove i plaće, dodala je Lara Čavlek, zadužena za prodaju i odnose s javnošću u Crumbsu. “On je varijabilan i nastojat ćemo ga prilagoditi ugostiteljima i trgovcima da ih nikako ne dekomodiramo. Cijela ideja je da njima zaradimo novac koji bi inače bacili”, ističe Čavlek.

Neki trgovci i prije nego što su saslušali prijedlog o partnerstvu, pitali su koliku proviziju ostvaruje Crumbs, ističe Matušan. “Zamisao nam nije koliko ćemo uzeti, nego što dajemo, da im vratimo vrijednost od otpisa. Provizija je simbolična da bismo mogli rasti. Na primjer, ako nešto prodamo za 5 eura, uzmemo li 20 posto, to je jedan euro, uzmemo li 30 posto, to je euro i pol”, ilustrirao je Matušan pa najavio i suradnju s humanitarnim institucijama kojima bi proslijedio viškove hrane koju ne uspiju prodati putem aplikacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close