Zeleno poslovanje integrira ekonomsku efikasnost s ekološkom odgovornošću te razvoj znanja i kompetenciju zaposlenika. U kontekstu održivog turizma, ključno je balansirati estetiku i zahtjeve gostiju s očuvanjem kulturološkog identiteta i prirodnih procesa, promičući pritom dobrobit zajednice.
U Hrvatskoj je primjer takvog poslovanja hotelska grupacija Jadran, jedan od prvih hotelskih lanaca na Jadranu, koja trenutno posluje u četiri destinacije; crikveničkoj i makarskoj rivijeri te Postirama na otoku Braču i Omišlju na Krku.
Za iznimne napore u digitalizaciji poslovanja i provedbu održivih praksi s pozitivnim utjecajem na okoliš i lokalnu zajednicu, Jadran grupi je dodijeljeno ekološko priznanje Premium zeleni certifikat.
“Gosti Jadran grupe, osim u bogatoj ponudi hotela koje imamo u našem portfelju, mogu uživati i u prirodi, kristalno čistom moru i bogatim gastronomskim iskustvima, no da bi njihov odmor bio nezaboravan, nastojimo im pružiti vrhunsku uslugu.
To je ostvarivo zahvaljujući našim predanim zaposlenicima te izvrsnoj suradnji s lokalnim OPG-ovima, vinarima i pivovarama koji su nam važna karika u provedbi održivog poslovanja”, ističe Tea Murseli, direktorica prodaje i marketinga iz hotelske grupacije Jadran d.d..
Održivi stil života
Briga o zaposlenicima ključan je element poslovne strategije Jadran grupe, što se očituje u provođenju edukacija, osiguranju poticajnog radnog okruženja te ulaganju u razvoj i dobrobit zaposlenika.
Uz primarne ciljeve kao što su podizanje kvalitete smještaja i smanjenje negativnog učinka proizvodnje i potrošnje na okoliš, zdravlje, klimu i prirodna dobra, Jadran d.d. potiče i društveno odgovorno poslovanje. Ovo se ne odnosi samo na goste, nego i na zaposlenike koji su kroz digitalizaciju poslovanja manje opterećeni.
Ulažući u njihovo znanje i kompetencije, osigurano im je poticajno i ugodnije rano okruženje. Jedan od benefita digitalizacije, odnosno bespapirnog poslovanja i primjene eRačuna, je to što zaposlenici hotelske grupacije mogu dva dana u tjednu raditi od kuće.
Ova praksa se pokazala kao dobar način održavanja kontinuiteta poslovanja jer pruža zaposlenicima fleksibilnost, a time se potiče i balans između poslovnih i osobnih obveza.
Ulaganje u razvoj i dobrobit zaposlenika jedan je od ključnih elemenata društveno odgovornog poslovanja, ali i preduvjet za ostvarenje prestižnog ekološkog priznanja Premium zeleni certifikat. Riječ je o projektu koji je 2021. godine pokrenula tvrtka Elektronički računi kako bi se odalo priznanje tvrtkama i organizacijama koje su pokazale digitalnu izvrsnost i društveno odgovorno poslovanje.
Pozitivan utjecaj na okoliš
Iako se u kontekstu zaštite okoliša premalo ističe i važnost digitalizacije poslovanja, upravo je to jedan od segmenata gdje trgovačka društva u turizmu mogu pokazati da posluju održivo.
Jadran grupa primjer je uspješnog društva koje je implementiralo digitalizirane procese i energetski učinkovite mjere u svoje poslovanje pa svojim djelovanjem poboljšavaju kvalitetu života zaposlenika te pozitivno utječu na okoliš i zajednicu.
“Takav pristup uključuje zadovoljavanje potreba i turista i lokalnog stanovništva, a postaje sve prepoznatljiviji element u unaprjeđenju konkurentske prednosti u turističkom sektoru. Tehnološka rješenja u turizmu nisu isključivo rješenja za uštedu električne energije, nego i primjena usluga koje automatiziraju administrativno poslovanje. Tu se također štede značajni resursi; uredski materijal, troškovi rada, a ujedno se pozitivno utječe na okoliš i veće zadovoljstvo zaposlenika”, smatraju u Jadran grupi.
Potpora lokalnoj zajednici
Kod odabira destinacije suvremeni putnici više ne traže samo “sunce i more”, nego svoje odredište sve češće biraju na temelju vrijednosti koju pruža hotelijer i njegovoj posvećenosti održivom poslovanju. Preferiraju se destinacije, odnosno hoteli, resorti i kampovi, koji u svim segmentima poslovanja demonstriraju društvenu odgovornost i posvećenost principima održivosti.
“Velike hotelske grupacije svugdje u svijetu razvijaju i nagrađuju ekološke i kulturne programe kojima podržavaju lokalno gospodarstvo i tako pokazuju da brinu i o zajednici u kojoj djeluju. Tu praksu provodi i hotelska grupacija Jadran podupirući humanitarne akcije, lokalne manifestacije i sportske događaje kao što je Adria advent maraton”.
Zeleni turizam u praksi
U Hrvatskoj je još 2016. godine donesen Akcijski plan razvoja zelenog turizma koji se temelji na održivosti, odnosno obvezuje dionike u turizmu na odgovorno korištenje prirodnih resursa, korištenje “čiste” energije, zaštitu baštine, ali i pozitivan učinak na lokalnu ekonomiju i brigu za gosta.
Hotelska grupacija Jadran održive prakse provodi u svim segmentima poslovanja pa su, osim eliminacije papira u administrativnom procesu, uveli i druge zelene procese u svakodnevno poslovanje.
“Tijekom 2023. godine značajno smo smanjili ambalažni otpad u hotelskim sobama, ne koristimo plastične slamke u našim objektima, imamo vlastitu kompostanu, a naše uniforme su izrađene od recikliranog tekstila”.
Jadran grupa i u budućnosti će se strateški usmjeriti na zeleno i održivo poslovanje kako bi, kao pozitivan primjer, predvodila inicijative koje imaju pozitivan utjecaj na okoliš i zajednicu.
* Sadržaj omogućio mojeRačun