Zdravstveni turizam u fokusu

Autor: Tin Bašić , 26. studeni 2013. u 22:00
Prvi oblik zdravstvenog turizma u Hrvatskoj bio je dentalni turizam/FOTOLIA

Iako turistička sezona svake godine probija rekorde u broju noćenja i u prihodima kompanija iz tog sektora, ostaje činjenica da taj sekor nije iskorišten u potpunosti.

U prvih devet mjeseci ove godine turista je u komerijalnim smještajima bilo pet posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju ili ukupno 11,4 milijuna, a ostvarili su 62,1 milijun noćenja ili tri posto više.Porastima u komercijalnim objektima u rujnu su pridonijeli strani turisti kojih je došlo 0,1 posto više nego u istom lanjskom mjesecu ili 1,3 milijuna, a ostvarili su 3,1 posto više noćenja ili 7,2 milijuna.

Domaćih turista u tim je objektima u rujnu bilo 0,6 posto manje ili 130,7 tisuća, dok su s 412,2 tisuće noćenja i oni u plusu, od 1 posto. Iako je turistička sezona, kao i svake godine uostalom ,sve bolja i bolja te probija rekorde u broju noćenja i u prihodima kompanija iz tog sektora, činjenica i dalje ostaje da taj sekor nije iskorišten u potpunosti. A jedan od najjasnijih primjera je zdravstveni turizam u kojem se u svijetu obću milijarde eura, dok je u Hrvatskoj tek u povojima. Iako se već godinama govori da će zdravstveni turizam biti jedan od generatora razvoja hrvatskoga turizma, produljenja sezone i povećanja prihoda, o čemu svjedoče iskustva konkurenata, taj je oblik turizma u Hrvatskoj tek u počecima, dobrim dijelom zbog spore državne administracije, ali i nedostatka investicija ili sustavne brige o razvoju djelatnosti.

Zdravstveni je turizam, međutim, svakako vlak koji ne treba propustiti, ponajprije zbog starenja stanovništva i sve veće potražnje. Dovoljan je podatak da su proizvodi zdravstvenog turizma 2010. na globalnoj razini generirali prihod od oko 200 milijardi dolara, uz prosječni godišnji rast od 15 do 20 posto. Za Hrvatsku nema pouzdanih podataka, no smatra se da se na zdravstveni turizam odnosi manje od jedan posto turističkoga prihoda. U području medicinskog turizma razvio se ponajprije tzv. dentalni turizam, a osim stomatoloških usluga hrvatski gosti koriste se uslugama plastične kirurgije, ortopedije i fizioterapije, no sve ustanove i dalje djeluju bez značajnijega strateškog povezivanja.

Nova prilika možda se ukazala donošenjem nove Strategije turizma, koja je predvidjela donošenje Akcijskog plana razvoja zdravstvenog turizma u suradnji Ministarstva zdravlja i Ministarstva turizma, pred kojima je prije svega usklađivanje zakonske regulative koja danas funkcionira tako da jedan zakon pobija drugi.U planu je i uspostavljanje sustava minimalnih standarda za wellness centre, centre lječilišnoga turizma i centre medicinskog turizma, uključujući standarde opremanja, sigurnosti, kvalitete usluge. Definirat će se okvir za funkcioniranje sva tri oblika zdravstvenog turizma, a to su medicinski i lječilišni turizam te wellness. Navedena strategija turizma kao komparativne prednosti Hrvatske ističe dostupnost destinacije, izvrsne medicinske usluge, konkurentne cijene te kvalitetu mora za turističku talasoterapiju. 

Brojka

Isplativost turizma

Koliko je ulaganje u medicinski turizam isplativo, pokazuje i podatak da bi investicija od samo deset milijuna kuna za promociju vrlo brzo vratila. Ilustracije radi, kad bi se samo jedan posto od 12 milijuna turista vratio u Hrvatsku s ciljem korištenja usluga zdravstvenog turizma, to bi godišnje predstavljalo 1,8 milijardu kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close