Nakon što je Jadrolinija dobila koncesiju za trajektnu liniju između Lopara na Rabu i Valbiske na Krku, splitska Linijska nacionalna plovidba (LNP) je zbog sumnje u namještanje natječaja uložila žalbu Agenciji za obalni linijski pomorski promet, Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave, AZTN-u i predstavništvu EK.
Liniju Lopar – Valbiska LNP je sedam godina održavao trajektom Nosač. "Na natječaju je odabrana – a što se već unaprijed znalo – Jadrolinija s damping cijenom", kaže Antonija Mišura, direktorica LNP-a. "Subvencija je u natječaju sa 3,6 milijuna kuna povećana na četiri milijuna kuna, da bi potom Jadrolinija ponudila održavanje linije za samo 2,7 milijuna kuna godišnje, uvećano za naknadu za prodaju otočkih karata. Minimalni godišnji troškovi u idealnim uvjetima za održavanje linije i bez otplate kredita iznose 12,2 mil. kuna, dakle subvencija i prihodi od karata ne mogu biti dostatni niti za pokriće troškova", argumentira Mišura svoje optužbe za damping, ali i za favoriziranje Jadrolinije.
Mišura
Država je dovela drugog najvećeg brodara na rub propasti
"Na raspisivanje natječaja čekalo se godinu dana, sve dok iz brodogradilišta nije izišao novi brod Jadrolinije kapaciteta 600 putnika. Natječaj je trajao 45 dana, što je prekratak rok za prikupljanje dokumentacije, a kamoli za kupnju novog broda", kaže Mišura. "Pokušali smo upozoriti ministra Sinišu Hajdaš Dončića na neravnopravnu tršišnu utakmicu, mogućnost gašenja djelatnosti i otpuštanja 50-ak pomoraca. Odvratio nam je kako će ih u HŽ Cargu ostati njih tisuću bez posla… Država je dovela drugog po veličini brodara na rub propasti i time dala do znanja EU da neće provesti potpisanu liberalizaciju pomorskog prijevoza. Svojom su politikom dodatno ojačali monopol Jadrolinije koja sada drži 90% tržišnog udjela", upozorava direktorica LNP-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Za koju godinu naslov će biti “ZBOG MONOPOLA JADROLINIJA PRED SLOMOM”
Nije se mala pripremila za tržište! Presušila krava muzara!
Stjepane, ti si jedini od svih pogodio bit.
Pa da Jadrolinija pošalje i najlošiji trajekt u floti bio bi bolji od ove kante Nosača.
Zbog favoriziranja???Dajte molim vas,pa pogledajte cijenu i brodove koji su ponudili jedna i druga strana. Ovo je presmišno da se i spominje.
Tužna priča o državi koja izjeda samu sebe.
Uključite se u raspravu