Skori dolazak Ikee i loše poslovanje razlog su što južnoafrička grupacija Steinhoff International, koja je u prosincu 2013. završila preuzimanje austrijske Kika-Leiner grupe, uskoro zatvara čak dva od četiri trenutačna centra Kike u Hrvatskoj.
Slobodan Školnik, predsjednik Uprave Conforame Italija te Emmezete u njezinu sastavu, potvrdio nam je da Kika uskoro zatvara svoju robnu kuću na zagrebačkom Žitnjaku, a u nju se useljava Emmezeta. Kad točno, Školnik ne otkriva, već uzvraća protupitanjem o datumu otvaranja Ikee. Procijenjeno je da će diskonter Emmezeta, koji ima puno širi asortiman od Kike, puno bolje parirati neposrednoj blizini Ikee, pa Školnik najavljuje "borbu divova". Francuski brend Conforama, što ga je Steinhoff preuzeo 2011., drugi je najveći maloprodajni lanac trgovina namještajem i opremom za dom u Europi. Tvrtka Fliba d.o.o. u kojoj je ujedinjeno poslovanje triju sadašnjih centara Emmezete u Hrvatskoj (Zagrebu, Osijeku i Splitu) lani je ostvarila 395,8 milijuna kuna prihoda i 11,1 milijun dobiti.
Petogodišnja recesija Kiki pak godinu za godinom donosi gubitke. Dva centra u Zagrebu, te po jedan u Sl. Brodu i Rijeci, lani su ostvarila prihod od 253,2 milijuna kuna i neto gubitak od 56,3 milijuna kuna, što valja pripisati i lanjskom otvorenju novog centra Kike na Žitnjaku. Maloprodajnom brendu namještaja za nešto bogatije kupce u Hrvatskoj je zapravo veći konkurent Lesnina, kojoj su u 2012. prihodi rasli 14,5%, a u 2013. je ostvarila 0,5% manje prihode, 688,7 milijuna kuna, te dobit od 20-ak milijuna kuna. "Rebranding" Kike u Emmezetu dogodit će se tako i u Rijeci, pa će Kika, za koju se još prije preuzimanja Steinhoffa, koji je najveći europski konkurent švedskoj Ikei, govorilo kako se povlači iz Hrvatske, spasti na samo dvije robne kuće, a Emmezeta će ih imati pet.
Drago Munjiza iz konzultantske kuće Jakov Viktor kaže kako je cijelo tržište "sve za kuću" u velikom padu od početka krize, ne samo u Hrvatskoj. Preslaguju se strategije i događaju spajanja ili povlačenja u cijeloj Europi, pa bi za Emmezetu u Hrvatskoj bila bolja strategija da ne konkurira sama sebi te da maksimalno smanji troškove, uz zadržavanje dobre pokrivenosti, smatra Munjiza. "U Hrvatskoj je Emmezeta dobro pokrivena i nema potrebe da se dalje širi. Vlasnicima je pametnije ulagati na neka druga tržišta", tvrdi Munjiza te dodaje da će dolaskom u Hrvatsku Ikea barem 50% prometa uzeti svojim trgovinama u okruženju, u Grazu ili Udinama, jer su njezini kupci lojalni brendu. S druge strane privući će mlade kupce, segment obitelji iz BiH, Srbije ili južne Slovenije, koji dosad uopće nisu kupovali u Hrvatskoj, dok će 30-ak posto prometa uzeti Pevecu, Emmezeti, Prima namještaju, Lesnini, Bauhausu… Propast će svi kojima i bez Ikee promet pada ili rade s gubitkom u posljednje dvije-tri godine te oni koji nemaju stabilan izvor financiranja ili "jake" vlasnike, ocjenjuje Munjiza.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu