Snažni utjecaj rasta e-trgovine te tragom toga nastavak pozitivnih trendova na tržištu poštanskih usluga donijeli su u trećem kvartalu dosad najveću realizaciju mjereno po broju dostavljenih paketa u djelatnosti 21 davatelja poštanskih usluga.
Podsjetimo, u paketskoj dostavi lider je Hrvatska pošta s rastom od cca 20%, u vrhu su GLS, DPD i DHL, a prema podacima HAKOM-a isporučen je 6,1 milijun paketskih usluga, što je rast od 3,5% u odnosu na prethodni kvartal.
No, u odnosu na isto razdoblje lani rast iznosi 13% te blizu 25% u odnosu na treći kvartal 2017. Ovaj kvartalni rast postavlja i novi rekord, jer je rezultirao povećanjem udjela paketa na ukupnom tržištu, koji trenutačno zauzimaju nešto više od 8% ukupnog tržišta, pa HAKOM naglašava da je posrijedi "najveći udjel tih usluga otkako se prati stanje i kretanje na tržištu poštanskih usluga u RH".
Ne događa se ništa neobično, štoviše sukladno je kompanijskim očekivanjima i istraživanjima tržišta, da je najveći porast paketa zabilježen u okviru ekspresnih usluga, odnosno usluga s nekom od dodanih vrijednosti povezanih s e-trgovinom.
I dok su sezonski učinci utjecali na nešto manji ukupan prihod od obavljanja poštanskih usluga u odnosu na prethodno tromjesečje, i to prvenstveno zbog manje ostvarenog broja svih poštanskih usluga, HAKOM ističe rast i tog pokazatelja na godišnjoj razini koji je veći za 12%.
Najveći dio od ukupnog broja poštanskih usluga ostvaruje se u unutarnjem prometu, a usluge u međunarodnom prometu iznose 9%.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu