U 2019. koja je pretposljednja godina mandata predsjednika Uprave Pevexa Jurice Lovrinčevića najveći domaći neprehrambeni trgovački lanac rastao je dosad najviše i po svim pokazateljima, ostvarivši drastično veće razine u odnosu na zadnju godinu mandata ranije Uprave.
Kako su u Pevexu izračunali, lani su imali povijesni rekord u prihodima koji iznose 2,167 milijarde kuna, što je za 81% više u odnosu na 2015. Neto dobit u 2019. u iznosu od 160,7 milijuna kuna viša je za čak oko 570% u odnosu na 2015., dok je naspram 2018. uvećana za 21 mili. kuna.
Bez mjere za travanj
Zadovoljni smo, glasi ocjena i 502 dioničara koji su jednoglasno podržali sve prijedloge odluka, kao i Lovrinčevića u čijem je mandatu broj zaposlenika porastao za 800, sa 1200 ljudi u 2015. na gotovo 2000, što je 65%-tni rast.
Od lanjskih postignuća ističe se i isplata dividende blizu 100 mil. kuna, novi prodajni centar u Vukovaru, preuzimanje objekta bivšeg Super Konzuma u Slavonskom Brodu te investicija u kupnju zemljišta za gradnju 26. centra u Vinkovcima čije otvorenje najavljuju u rujnu. Ipak, pandemija bolesti Covid-19 kao i zabrana rada pomrsila je velike poslovne planove.
To znači i odgodu poslovnog plana da iduće tri godine dosegnu 3 milijarde kuna prihoda. Cilj se prolongira barem za jednu godinu, potvrđuje Lovrinčević pojašnjavajući da je cilj bio neto rast godišnje od po najmanje 250 mil. kuna. Prihodi Pevexa u ožujku i travnju, za koje su i zatražili mjeru za očuvanje radnim mjesta, kaže, skresani su za oko 100 mil. kuna, zbog čega je i država izgubila oko 25 mil. kuna PDV-a.
Lovrinčević iznosi i da mjeru za travanj još nisu dobili. Dodaje da istim tempom neće moći povećavati plaću, što je značilo po 400 kuna godišnje, te je rasla s 4400 kuna neto na početku njegovog mandata do blizu današnjih 6000 kuna.
Solomonsko rješenje
“Evidentno je da naši centri diljem Jadranske obale, koji u strukturi čine oko 30% od ukupnog broja, rade lošije nego lani, pa je po stanju iz svibnja vidljiva razlika u prihodima između centara na kontinentu i moru od oko 30%. Naši kupci su i hoteli kao i mali iznajmljivači, kojima smo primjerice dali odgodu plaćanja obveza do godinu dana.
No, oni se boje investirati, jer ne znaju što nosi budućnost i prevladava osjećaj suspregnutosti od potrošnje”, iznosi Lovrinčević. Dosljedan zauzimanju za neradnu nedjelju trgovina, otkriva Pevexovo ‘solomonsko’ rješenje: za 13 centara nedjelja je neradni dan, dok će ostalih 12 raditi skraćeno, a satnica će biti za 50% viša.