Austrijanci, Kinezi i Talijansko-turska zajednica ponuditelja natječu se za gradnju Pelješkog mosta. U završnici drugog kruga nadmetanja u ograničenom postupku javne nabave ponude su, naime, predali austrijski Strabag, Astaldi koji nastupa s turskom Içtas te kineska China Road and Bridge Corporation (CRBC) s partnerima.
Kriterij za odluku o odabiru, prema novom Zakonu o javnoj nabavi, ekonomski je najpovoljnija ponuda. Procijenjena vrijednost radova od strane naručitelja Hrvatskih cesta iznosi 1,756 milijardi kuna bez PDV-a, a ponude (bez PDV-a) je premašuju. Astaldi je sa svojim turskim partnerom ponudio 2,551 mlrd kuna ili preračunato 344,799 milijuna eura, Strabag 2,622 mlrd kuna ili 354,440 milijuna eura, a kineski CRBC 2,08 mlrd kuna ili 281,298 milijuna eura.
Odluka i prije roka?
Odluku tko će od ova tri ponuditelja dobiti posao donijet će nadležno Povjerenstvo sastavljeno od predstavnika Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te Hrvatskih cesta, nakon evaluacije ponuda i sukladno našem Zakonu o javnoj nabavi.
1,75 mlrd.
kuna procijenjena vrijednost radova od naručitelja HC-a
Čini se da mu za to neće trebati cijeli rok koji je u tu svrhu odobrila Europska komisija. "Odobreno vrijeme donošenja Odluke o odabiru je 120 dana od otvaranja ponuda, međutim možemo konstatirati kako će evaluacija biti obavljena u kraćem vremenskom periodu", poručuju iz Hrvatskih cesta. Većinski dio projekta odnosi se na čelik, odnosno njegov udio u vrijednosti projekta premašuje 50% (kao kod čiovskog mosta). Stoga se u građevinskim krugovima i nagađa da je razlog velikog cjenovnog raspona u ponudama u iznosu od 63 milijuna eura vjerojatno posljedica stavke čelika. Također, za neke to, kako navode, ne predstavlja iznenađenje. Kako bilo, što je razlog bitno niže kineske ponude pokazat će se brzo kroz evaluaciju ponuda.
Najsloženiji dio
Zbog obujma posla gradnje Pelješkog mosta posrijedi je najsloženiji dio cjelovitog projekta "Cestovnog povezivanja s južnom Dalmacijom" koji je odobrila Komisija. Procijenjena vrijednost iznosi 422 milijuna eura bez PDV-a, a EK sufinancira 85% cjelokupnog projekta, dakle ne po fazama i maksimalno koliko se to može u cestovnom prometu. Rok za dovršetak projekta je 2022. Nakon odluke o izvođaču radova na mostu slijede novi tenderi jer se projekt planira u nekoliko faza, u zadnjoj je predviđena izgradnja obilaznice Stona.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Sramota, Butkoviću ti si nitko i ništa, kinezi će radit, uzet naše novce koje smo uplatili u EU , jer to su naši novci , zapamti to su naši novci a ne EU, neznalico glavata, a našoj firmi strojevi stoje i ljudi su bez posla, a da negovorim što sinam priredio u Trogiru ovo ljeto sve, za pišljivih sto milj. Kn , NEZNALiCo,
Valjda ih čelik neće shebat kao vijadukt kod čiova :))
haha..sve je moguće, jer isti čovjek od HC-a vodi i most Čiovo imost Pelješac.
kakav nestručnjak…jao…
Valjda ih čelik neće shebat kao vijadukt kod čiova :))
Uključite se u raspravu