Zaštita prava i interesa poslodavaca u djelatnosti trgovine u Hrvatskoj

Autor: HUP , 20. ožujak 2014. u 22:00
Sanja Smoljak Katić, direktorica Udruge i Josip Zaher, predsjednik Udruge

U razdoblju od 2006. do 2010. unutar Udruge osnovane su 4 Koordinacije kao specijalizirane grupacije.

Godinu dana nakon ustrojavanja krovnog HUP-a, 1994. godine osnovana je HUP-Udruga trgovine, danas prepoznatljivo ime na tripartitnoj sceni i u redovnoj komunikaciji s predstavnicima Vlade i Sindikatima. Od samog početka, Udrugu trgovine prepoznali su svi poduzetnici i poslodavci koji djeluju u djelatnosti trgovine, a ulaskom stranih trgovačkih kuća u Hrvatsku i one su postajale članovi upravo zbog prepoznatljivih zajedničkih ciljeva: zaštite prava i interesa poslodavaca u djelatnosti trgovine u području radno-socijalnog i gospodarskog zakonodavstva.

Udruga je preuzela i ulogu zastupanja članova u području kolektivnog pregovaranja i sklapanja kolektivnog ugovora na razini grane. Prvi granski kolektivni ugovor sklopljen je 1997. godine i primjer je dobrog socijalnog dijaloga sa Sindikalnom stranom koji je imao izmjene i dopune 2005. godine i proširen je na cijelu djelatnost trgovine. "Trenutno smo u novoj razvojnoj fazi i kolektivnih pregovora za sklapanje novog Kolektivnog ugovora koji će zamijeniti stari Ugovor koji je prestao važiti u srpnju 2013. Također, intencija je da se i ovaj Ugovor nakon sklapanja između Sindikata trgovine i Udruge trgovine proširi i primjenjuje na sve poslodavce iz ovog sektora", govori Sanja Smoljak Katić, direktorica udruge.

Kroz rad sa članstvom kontinuirano smo usmjereni na potrebe i probleme članstva. Trudimo se pravovremeno reagirati na zahtjeve i podražaje iz okruženja pa se i rad Udruge širio i podizao na višu razinu, upravo zbog specifičnih interesa i rješavanja konkretnih pitanja značajnih za obavljanje, unapređivanje i promoviranje neke djelatnosti unutar Udruge.Tako su u razdoblju od 2006. do 2010. godine unutar Udruge osnovane 4 Koordinacije kao posebne grupacije koje se bave posebnim područjem i problemima podsektora trgovine: trgovci motornih vozila, prodavaonice medicinskih proizvoda, uvoznici elektrouređaja i opreme za kućanstvo, a kao posljednja osnovana je Koordinacija za duhanske proizvode prošle godine. Zbog toga smo danas u izvršni odbor Udruge uključili i predstavnike raznih segmenata djelatnosti trgovine: od auto kuća, predstavnika malih, velikih trgovaca, predstavnike trgovaca prehranom i neprehranom.

Udruga zastupa opće interese trgovine te uvijek je partner prilikom promjene Zakona o trgovini, Zakona o zaštiti potrošača, poreznih zakona, inspekcijskih propisa i dr. Dulji niz godina upozoravamo na smanjenje neporeznih nameta kojima su dodatno opterećena poslovanja trgovaca i to pokušavamo promijeniti, ali i upozoriti u slučaju kada se pojave novi. Na žalost, još uvijek se susrećemo s dodatnim opterećenjima. Dakako tu su oni nameti i problematika i iz područja lokalne samouprave gdje o regionalnim interesima brinu naši uredi u Osijeku, Rijeci i Splitu.Svrha udruge je aktivno sudjelovati u svim reformama koje se tiču trgovačke djelatnosti; od poreznih tema, radnog zakonodavstva, ključnih gospodarskih propisa pa sve do suzbijanja sive ekonomije te reformom ostalih područja kao što je usklađivanje obrazovnog sustava s tržištem rada pa do podržavanja opstojnosti malih trgovaca, a sve u cilju poticanja razvoja zdrave i održive poduzetničke klime.

Kako bi bili što uspješniji, intenzivno radimo na podizanju razine znanja naših članova kroz programe usavršavanja menadžera i poduzetnika. Danas smo uspostavili kvalitetne poveznice za nadležnim državnim tijelima kako bi upravo stvorili direktnu komunikaciju s donositeljem propisa sa poslovnom zajednicom koja ih mora primjenjivati, a sve radi pojašnjavanja i izbjegavanja dvostrukih tumačenja. S obzirom na članstvo RH u EU, veliku ulogu dobilo je i praćenje promjena EU zakonodavstva, sudjelovanje naših predstavnika u tijelima Eu poslodavačkim organizacijama kao što je Eurocommerce u kojem je Udruga trgovine član od 2005. Današnji trendovi, opća situacija u Eurozoni dakako utječe na naše domaće tržište i funkcioniranje trgovačke djelatnosti pa smo suočeni sa novim aktivnostima daljnjeg okrupnjivanja maloprodaje, povezivanja i spajanja što se posebno odražava na male trgovačke kuće koje se ipak uspješno nose sa velikim igračima.

"Na razini grane i cijele djelatnosti trgovine možemo reći da smo svi suočeni sa posljedicama krize i novim promijenjenim navikama potrošača. Sektor trgovine je u direktnom odnosu sa potrošačima pa sve promjene kod potrošača se direktno prenose na naše poslovanje. U današnjem razdoblju trgovci se više usmjeravaju na investiranje u održavanje postojećih objekata i dodatna nužna ulaganja u cilju zadovoljavanja potrošača, zadržavanje lojalnih kupaca te praćenje modernih načina kupnje i novih trendova", kaže Josip Zaher, predsjednik Udruge trgovine pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca.

Temeljni interes

Stvaranje vrijednosti za članove

"Temeljna svrha djelovanja HUP-Udruge trgovine sastoji se u tome da svi gospodarski subjekti iz djelatnosti trgovine mogu ostvarivati zajedničke temeljne interese i ključne pojedinačne interese vezane za rast prihoda, profitabilnosti i povećanje konkurentnosti cijele djelatnosti i možemo slobodno reći da su svi relevantni trgovci sa najvećim tržišnim udjelima učlanjeni u HUP-Udrugu trgovine. U nadolazećem razdoblju Udruga trgovine nastavit će se jačati i osposobljavati kao nezaobilazni čimbenik i mjesto za stvaranje vrijednosti za članove Udruge", kaže Sanja Smoljak Katić.

Komentirajte prvi

New Report

Close