Zvijezda Zagreb Auto Showa: Njegov ‘Experiment’ već žele i na stranim tržištima

Autor: Saša Paparella , 13. travanj 2018. u 10:03
Foto: Petar Glebov/PIXSELL

Nakon prve, limitirane edicije od 50 primjeraka, koja je djelomično već rezervirana, uvest će se i neki noviteti u dizajnu.

Jedan od atraktivnijih izložaka na Zagreb Auto Showu, koji se upravo održava na velesajmu, prototip je električnog vozila (e-cikl) iz radionice SentiMentalBikesa u vlasništvu Duška Ilijevića, mladog Zagrepčanina koji svoju zaljubljenost u dvokolice pretvara u biznis.

Početak je bio skroman – na balkonu svog stana na 12. katu nebodera u Dubravi, izrađivao je bicikle po uzoru na stare board track racere iz 30-ih godina prošlog stoljeća. Isprva je radio modele s pedalama i benzinskim motorima. Sada, nakon pedesetak prerada koje se već odrađuju u specijaliziranim radionicama krenuo je u novi Experiment – e-cikl koji po dizajnu podsjeća na cafe racere, pokretan je elektro motorima iz biciklističke industrije, a kako nema pedala po klasifikaciji spada u elektro romobile. Nakon prve, limitirane edicije od 50 primjeraka, koja je djelomično već rezervirana, uvest će se i neki noviteti u dizajnu.

 

35 tisuća

kuna cijena je zagrebačkog električnog bicikla

"Planirana cijena Experimenta je bila 35.000 kuna, ali zbog izrazito velikog odaziva javnosti tu cijenu već drugi dan nakon globalne premijere možemo srušiti za čak 23 posto jer ako SentiMental dobiva povoljniju cijenu na komponente i produkciju zbog veće narudžbe red je da nagradimo prve kupce koji su prepoznali vrijednost našeg proizvoda", objašnjava mladi entuzijast.

Ilijević je već dobio dobre kritike u stručnim medijima. Pazio je da cijenom bude prihvatljiv i domaćim kupcima, no nije orijentiran samo na Hrvatsku i regiju, već i na globalno tržište, javljaju mu se i prvi interesenti iz Portugala, Francuske, Italije. Izvoz počinje za 60-ak dana, a kako bi se eksperiment što prije razvio Ilijević poziva potencijalne partnere i investitore.

"Experiment je e-cikl je koji utjelovljuje našu viziju osobnog urbanog transporta. Viziju modernog, urbanog commuting vozila poslovnih ljudi u gradovima, ali i vozila za uživanje i razonodu vrlo široke primjene", napominje Ilijević.

Tko su interesenti i kupci? "Dosad su to bili uglavnom poslovnjaci i ljudi koji vole stil i bitna im je njihova prezentacija u javnosti. Unatoč retro stilu, to je suvremeno gradsko prometalo za gospodu. Nikad nismo ciljali isključivo na bicikliste ili motocikliste, nego na ljude koji vole ukusno dizajnirane stvari, koji njeguju određeni lifestyle koji upotpunjuju našim proizvodima. Dosad smo radili personalizirane bicikle, koji su znali biti i znatno skuplji i uvijek su rađeni unikatno, tj. jedan po jedan za specifične kupce i njihove potrebe. Experiment će bicikl biti prvi serijski proizvod moje tvrtke (Sentimental j.d.o.o.) a do kraja planiramo i predstaviti prototip drugog modela koji je dizajniran više za nježniji spol”, kaže naš sugovornik.

Priča je davno postala prevelika za Duškov balkon, pa se proizvodnja seli iz radionice za full custom obradu individualnih primjeraka u prave proizvodne pogone. "Jako sam ponosan što će se bicikl proizvoditi u Hrvatskoj. Uvozimo preko naših partnera i dobavljača samo ono najnužnije, a to su kotači, svjetlosna signalizacija i instrument ploče", dodaje. Dio će se raditi u Slavoniji, a možda tamo presele i sastavljanje, koje će se zasad obavljati u Zagrebu.

Prvi primjerci se već počinju raditi, a isporuka prvih preorder modela je u roku od 60 dana od uplate pologa. Zasad postoji tek nekoliko testnih primjeraka koji služe kao show bike, a naredni put će se javno predstaviti na zagrebačkom Tjednu Dizajna u Tehničkom muzej, gdje će biti moguće i promo vožnje.

Doseg Experimenta s jednim punjenjem je do 50 kilometara. U stražnjem kotaču smješten je elektromotor snage 1000 W teži oko 40 kilograma, te po zakonu spada u elektro-romobile. Brzina mu je blokadom ograničena na 25 kilometara na sat. Nakon kupnje, moguća je prilagodba i na veće brzine, kad se pretvara u pravi e-moped, ali tada (u ovom periodu razvoja proizvoda) još nije za cestovnu upotrebu. U planu je i homologacija proizvoda te po dovršetku testiranja i obrade kupac će moći birati opciju romobila s trajnih 25 km/h ili opciju e-mopeda s brzinom do 50 km/h, u kom slučaju će Experiment biti potrebno registrirati.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Fora. Nije ni skup za nišu koju cilja.

New Report

Close