Zagrebačka kompanija Notch mjerka širenje u SAD i arapska tržišta

Autor: Domagoj Puljizović , 04. ožujak 2024. u 07:07
Mihael Sedmak; Ivan Belić/PIXSELL; PD

Tvrtka je u izazovnoj godini kao što je bila 2023. ostvarila 17 posto veće prihode.

Domaća IT tvrtka Notch već deset godina uspješno razvija softverske proizvode za velike, uglavnom europske i američke kompanije, a usto pomažu i drugima u razvoju. Tim povodom, razgovarali smo Mihaelom Sedmakom i Ivanom Belićem, koji vode Upravu.

“Misija Notcha je jasna: pomoći klijentima da optimiziraju svoje procese ili da brže izađu na tržište sa svojim softverom kako bi postali lideri u svojoj domeni”, kaže nam Belić. Od svojih početaka do danas, Notch je napravio ogroman iskorak, tvrdi Sedmak.

Model s dva direktora
“Kontinuirano ostvarujemo rast, čak i u izazovnim godinama poput 2023. u kojoj smo zabilježili povećanje prihoda od 17 posto. U 2022. i 2023. fokus nam je bio i na razvoju novih kompetencija u kompaniji te na pripremi organizacije za rast u sljedeće tri godine”, kazao je.

Upravljačku poziciju u Notchu, dijeli s kolegom Ivanom, koji se u suvodećoj ulozi odlično snašao, kaže. “Kao stručnjaku s velikim menadžerskim iskustvom, koje je stekao u tvrtkama poput SAP-a, Plive, Amplexora, KingICT-a, Ivanu ta uloga i nije novost. Nije bilo uobičajenog vremena prilagodbe. Izazovi koji ga čekaju nisu mu nepoznati, a kao član uprave za strategiju,već je godinu dana duboko involviran u procese koji su obuhvaćeni njegovom novom ulogom”, naglasio je.

Model s dva direktora

Oko 60 posto tvrtki koje su premašile planove odabralo je upravo model upravljanja s dva direktora, pokazalo je istraživanje Harvard Business Reviewa.

Upravljanje tvrtkom je kompleksno i slojevito, pogotovo u tehnološkim tvrtkama koje su usmjerene na agilni način upravljanja, ističe Belić. Mihael je primarno zadužen za rast poslovanja (segment Growth), a Ivan za izvedbu (Performance), ali su obojica uključeni u poslovanje.

Jedan se bavi efikasnošću poslovanja, razvojem ljudskog potencijala i profitabilnosti, a drugi je zadužen za rast, širenje na nova tržišta i izbor pravih tehnologija i partnera s kojima grade poziciju na tržištu.

“Bez kontinuirane komunikacije takav model ne može uspjeti. S nama su još i tri člana Uprave koja svake godine zajednički revidira strategiju i donosi poslovni plan te operativno vodi sve segmente poslovanja. Mihael i ja odlično se nadopunjujemo, što potvrđuje staru uzrečicu da su ‘dvije glave pametnije od jedne’”, objasnio je Belić.

Model upravljanja s dva direktora relativno je slabo zastupljen u Hrvatskoj, dok globalni podaci, prema istraživanju koje je proveo Harvard Business Review, pokazuju da je, primjerice, 60 posto tvrtki koje su premašile planove odabralo upravo “co-CEO model”, odnosno model s dva direktora, pojašnjavaju iz Notcha.

Drugačija pravila
Notch posluje u Zagrebu, Splitu, Frankfurtu, a planira se širiti na SAD i arapska tržišta (GCC), otkrivaju nam. “Iako u SAD-u već imamo stabilnu bazu kupaca, zaključili smo da našu ekspertizu, pogotovo u upravljanju poslovnim procesima (BPM, Camunda) te upravljanju identitetom i pristupom (IAM, Okta), kao i domenama financijskih i osiguravateljskih softverskih projekata, do sada tamo nismo aktivno i fokusirano predstavljali”, istaknuo je Sedmak pa dodao da im je izlazak na zaljevsko tržište iskorak u nepoznato.

“Na tom tržištu vrijede drugačija pravila igre i pristup kupcima. Trenutno smo u procesu učenja, priprema i inicijalnih razgovora s potencijalnim klijentima da bismo do kraja godine bili spremni za prve projekte”, rekao je.

Uz to, u 2024. fokusirat će se na jačanje partnerstva s renomiranim proizvođačima softverskih platformi koje koriste u projektnim isporukama kod velikih korisnika, širenje mreže prodajnih partnera i novi portfelj usluga. Kazali su i što ih izdvaja od ostalih IT firmi.

“Rijetki su timovi koji ulaze duboko u razumijevanje zašto se rješenje radi. Većina klijenata s nama je dulje od tri godine, a neki i od početka, pa se naš odnos pretvorio u iskreno partnerstvo. Smatramo da je kvaliteta naše usluge kao i briga za kupca uz proaktivno predlaganje rješenja naš tajni recept”, poručili su.

Posebno se, kažu, ponose dvama projektima. “U SAD-u smo iz nule za jednu osiguravateljsku kuću radili temeljnu aplikaciju za prodaju osiguranja, a za jednu poznatu građevinsku kompaniju iz Austrije razvili smo portal koji koristi 800 njihovih menadžera da bi na jednom mjestu vidjeli konsolidirane podatke iz različitih sustava i na temelju tih informacija donosili važne odluke”, zaključuju.

Komentari (1)
Pogledajte sve

<p>ali dosta o meni…</p>

New Report

Close