Jedanaest lokacija za Park & Ride (P&R) predviđeno je izmjenama i dopunama Generalnog urbanističkog plana (GUP) puštenog prošloga tjedna u javnu raspravu koja traje do 12. srpnja.
Skupština Grada Zagreba izglasala je na sjednici u svibnju odluku prema kojoj će grad u budućnosti imati i petu (plavu) parkirnu zonu. Riječ je spomenutom P&R sustavu, koji se obično nalaze na obodima grada, ali lokacije javnosti tada nisu bile poznate, piše tportal.
Prema predloženim izmjenama i dopunama GUP-a za njih su na zapadu grada predviđene lokacije na Samoborskoj cesti kod stadiona NK Podsused i na Jankomiru kod Robnih terminala.
Na jugozapadnom ulazu u grad za P&R trebao bi se naći na trenutno neuređenoj parceli sa sjeverne strane Jadranske avenije preko puta Croduxove benzinske pumpe.
Peta parkirna zona najbliže središtu grada trebala bi biti na južnoj strani rasadnika Zrinjevca na Kajzerici jer ta zona GUP-om predviđena kao mješovita.
Dođete li u posjet nekom u zatvor Remetinec, a nakon toga poželite skoknuti do centra grada na sjevernoj strani zatvora, odnosno na trenutno zelenoj parceli preko puta željezničke postaje, moći ćete ostaviti automobil i javnim prijevozom nastaviti dalje prema gradu.
U blizini novog južnog ulaza u Zagreb u koji će se na Sarajevsku cestu ulaziti nadvožnjakom preko Ranžirnog kolodvora trebala bi se uz garaže i spremišta za autobuse i tramvaje sagraditi i P&R zona.
Sedma lokacija predviđena je uz Radničku cestu na trenutno zelenoj površini između IV. Kozari puteva i Žitnjačkog odvojka pored trase buduće planirane prometnice.
Za P&R namijenjen je i dio parkirališta kod Zelene tržnice na Slavonskoj aveniji kao i dio neuređenog zemljišta kod željezničke pruge na križanju Mandlove i Branimirove ulice.
Dva posljednja P&R smještena su na okretištima tramvaja i autobusa u Dubecu odnosno Mihaljevcu.
Podsjetimo, na ‘Park & Ride’ parkiralištima parkiranje će se, prema odluci s početka teksta, naplaćivati radnim danom od 7:00 do 20:00 sati, a imat će i ‘Park & Bike’ opciju odnosno građanima će na raspolaganju biti i korištenje javnih bicikala, piše tportal.
P&R varijanta uobičajena je praksa u europskim metropolama gdje za cijenu parkirališne automobilske karte ili dobijete mogućnost korištenja javnog gradskog prijevoza ili je njegova cijena toliko niska da se automobil uopće ne isplati uvlačiti u središte grada.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu