Turistički sektor u Zagrebu sada i službeno može reći da je pandemijska kriza prošla bar u smislu fizičkog prometa turista, koji su do jučerašnjeg dana napravili 1 posto više noćenja nego u istom periodu 2019. godine.
To, doduše, uključuje i uskrsni vikend koji je te godine padao kasnije, 21. travnja, no rezultat je napravljen usprkos činjenici da se još u punom opsegu nisu vratili gosti s dalekih tržišta, prvenstveno Azije, dok povratak Amerikanaca ide brže.
USTOA i Virtuoso
S obzirom na veliki povratak gostiju iz SAD-a, koji su u dosadašnjem dijelu godine ostvarili 58 posto više dolazaka i 32 posto više noćenja, ali i sve veći ponovni interes gostiju iz Južne Koreje te ostalih azijskih zemalja, Turistička zajednica Grada Zagreba je na navedenim tržištima u suradnji s Turkish Airlinesom pokrenula novu promotivnu kampanju, javljaju iz TZ-a.
Tako se, korištenjem jake komunikacijske mreže Turkish Airlinesa, kao strateškog partnera TZGZ-a, značajno podiže prepoznatljivost Zagreba kao atraktivne turističke destinacije. Aktivnosti u sklopu kampanje provode se tijekom travnja na svim digitalnim kanalima ove višestruko nagrađivane aviokompanije s ciljem međusobne promocije na spomenutim tržištima, pojašnjavaju.
”Zadovoljni smo dosadašnjim rezultatima koji još jednom pokazuju da smo uspjeli u pozicioniranju Zagreba kao atraktivne cjelogodišnje destinacije. Američko tržište izuzetno je bitno za Zagreb te me veseli da smo, uz suradnju s Udruženjem sjevernoameričkih turoperatora (USTOA), kao i s Virtuosom, vodećom mrežom najboljih američkih turističkih agencija specijaliziranih za luksuzna i leisure putovanja, pokrenuli i kampanju s Turkish Airlinesom.
U TZGZ-u provodimo niz aktivnosti u skladu s našim strateškim planovima, a kampanjama poput ove, koja je sjajan primjer suradnje destinacije i avio prijevoznika, nastojimo unaprijediti zagrebačke pozitivne turističke trendove s fokusom na dugoročni i održivi uspjeh Zagreba kao turističke destinacije”, izjavila je Martina Bienenfeld, direktorica TZ- grada Zagreba.
Prema podacima e-Visitor, od početka godine do sredine travnja u Zagrebu je ostvareno najviše dolazaka i noćenja u Hrvatskoj, odnosno 29 posto više dolazaka nego lani te 19 posto više noćenja u usporedbi s istim periodom prošle godine.
Od stranih gostiju, najviše noćenja ostvarili su gosti iz Italije, a slijede oni iz Njemačke, SAD-a, Bosne i Hercegovine, Srbije. U usporedbi s 2019. godinom smo na 92 posto u dolascima te imamo porast od 1 posto u noćenjima.
‘Pali’ kreveti u hostelima
Kako doznajemo u TZ-u, američki gosti od početka godine su peti najbrojniji turisti u Zagrebu po dolascima te treći po noćenjima. Azija se od početka godine po dolascima probila na 10. mjesto (5.111 dolazaka), a u noćenjima nisu među top 10.
Koreanci su samo u travnju ostvarili 1231 dolazak i na 9. su mjestu od stranih gostiju u dosadašnjim rezultatima za travanj, tako da je primjetan njihov povratak, kažu u TZ-u. Prije pandemije, 2019. u Hrvatsku je došlo više od 400.000 turista iz Južne Koreje, koji su ostvarili više od 511.000 noćenja.
Za Grad Zagreb gosti iz Južne Koreje bili su drugi po brojnosti stranih gostiju. Inače, u sezonu 2023. Zagreb ulazi s jednakim brojem kreveta u privatnom smještaju nego prije pandemije (i potresa), ima 9 posto više kreveta u hotelima, a pao je jedino broj kreveta u hostelima za 25 posto, s oko 2400 kreveta na oko 1800. U hotelima je u 2023. ostvareno 60 posto ukupnih noćenja, 32 posto u apartmanima i tek 7 posto u hostelima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu