Zagreb je tek početak, s tri milijuna eura osvojit ćemo i hrvatsku obalu

Autor: Darko Bičak , 27. lipanj 2013. u 12:59
Damir i Tino Sevlić/Žarko Bašić/PIXSELL

Zagreb je oduvijek imao mnogo sličnosti s Bečom, zato nam se dovođenje kavane Aida činio logičnim potezom, kaže Sevlić.

Zagrepčani Damir i Tino Sevlić, inače bečki studenti, svečano će danas u Zagrebu otvoriti svoju kavanu Aida, koja je nastala kao franšiza istoimenoga austrijskog lanca kavana i slastičarnica. Slastice u zagrebačkoj Aidi mogu se kušati još od kraja svibnja, a današnjem događanju nazočit će i Dominik Prousek, vlasnik lanca Aida.

O tome zašto i kako su se odlučili na ovakvu investiciju te kakva su im očekivanja, razgovarali smo s Damirom Sevlićem, suosnivačem i sudirektorom tvrtke Bečka kavana, koja posjeduje franšizu Aida za Hrvatsku.

Kako ste došli na ideju da u Zagrebu otvorite Aidu?
Prilikom studiranja na Webster University u Beču upoznali smo taj grad – njegovu kulturu, povijest i tradiciju i htjeli smo dio svega što smo doživjeli prenijeti i u Zagreb. Naime, Zagreb je oduvijek imao mnogo sličnosti s Bečom – i u načinu života i arhitekturi pa i mentalitetu. Zato nam se projekt dovođenja jednog od najprepoznatljivijih simbola Beča – kavane Aida, koja ima stogodišnju tradiciju  činio logičnim potezom. Toj je odluci pridonijelo i dugogodišnje poznanstvo i podrška vlasnika lanca Aide, Dominika Prouseka.  

Je li to bio složen projekt, koliko je trajao i što su bile najveće prepreke?
Unatoč uvriježenom lošem mišljenju o sporosti hrvatske administracije i nepovoljnoj investicijskoj klimi, naša su iskustva izrazito pozitivna. Nismo imali nikakvih problema, dapače, nailazili smo na pomoć i podršku gdje god smo se obratili, a sve su nam odgovorne institucije omogućile lak ulazak na hrvatsko tržište. 

Kakva je bila procedura s uređenjem interijera, s obzirom da Aida obično ima specifični i unificirani interijer u svim svojim kavanama? 
Prvu podružnicu kavane Aida otvorili smo krajem svibnja, kao prvu međunarodnu franšiznu jedinicu, u prostoru bivše kavane Ban na Trgu bana Josipa Jelačića. Taj je prostor pod zaštitom kao kulturno dobro pa se i naš interijer razlikuje od bečkog jer smo sačuvali dio izvornog interijera bivšeg prostora u koji smo implementirali elemente suvremenog dizajna. No, ponuda proizvoda u kojoj su svih 250 proizvoda kao i u Beču, uz dizajn interijera, vjerno oslikava bečku inačicu kavane Aida.

Kolika je bila investicija u ovaj projekt na Trgu bana Jelačića? 
Trenutna investicija je oko milijun eura koje smo uložili u uređenje prostora, sjedište tvrtke, poslovne prostore, skladišne prostore i drugo. Planirano je i ulaganje koje se odnosi na širenje u iznosu od ukupno oko tri milijuna eura u sljedeće dvije do tri godine. 

Što Aida novog donosi u Zagreb i Hrvatsku?
Aida donosi dašak Beča u Zagreb, ona nije još samo jedna kavana, mjesto je to gdje se može doživjeti Beč. Od konkurencije nas izdvajaju i naši proizvodi – Mozart i Sacher torte, koje dolaze iz Beča, zatim Zlatna torta od 23-karatnog zlata kao najluksuzniji proizvod u ponudi Aide. Osobito smo ponosni na našu vrhunsku stopostotnu kavu Arabica te poseban gift box koji se ističe luksuznim dizajnom pakiranja i sadržajem – razne praline (Mozart, Sissi, Strauss, itd). Posebne su i naše najmanje torte na svijetu, tzv. Aida Chocolate Delights – riječ je o minijaturnim tortama pakiranima u luksuzna pakiranja. Od konkurencije se razlikujemo i načinom proizvodnje u kojem koristimo svježe voće i namirnice vrhunske kvalitete. Aida sve što može izrađuje od domaćih namirnica pa tako posjeduje i plantaže voća za potrebe svojih kolača.

Očekujete li reakciju konkurencije? 
Smatramo da donosimo novitete na tržište, onakve kakve Zagreb kao europska metropola i zaslužuje. Što se konkurencije tiče, smatramo da smo izdvojeni, pogotovo u smislu ponude slastica koji su izvorno iz Beča i vrhunske kave, kakve dosad nije bilo na hrvatskom tržištu, ali i u smislu potrošača kojima se obraćamo. 

Koji su najpopularniji proizvodi u Aidi u Austriji, te kakva očekivanja imate u Hrvatskoj?
Kao što smo već rekli, to su Sacher i Mozart torte, naše Mozart, Sissi i Strauss praline, ali i luksuzna Zlatna torta. Takvi vrhunski proizvodi zahtijevaju i vrhunsku kavu pa nudimo svoju posebnu mješavinu Arabica kave. Vjerujemo i očekujemo da će hrvatski potrošači to znati prepoznati i da će nam pokloniti svoje povjerenje. 

Kakvi su vam daljnji planovi?
Tvrtka Bečka kavana je novoosnovano poduzeće, koja je vlasnik Master franšize Aida za Hrvatsku, sa sjedištem u Zagrebu. U sljedeće dvije do tri godine plan nam je stvoriti lanac kavana Aida, što bi značilo ukupno pet lokacija. Već ove godine imamo u planu širenje na području grada Zagreba, a od sljedeće godine i na hrvatsku obalu, uz investiciju od oko 3 milijuna eura. 

Komentari (2)
Pogledajte sve

nemam za kruh

Slavna slastičarna, pa uvoze zamrznute kolače iz Beča. Baš super…
btw kolači uopće nisu toliko dobri i mislim da će vrlo brzo propast.

New Report

Close