Zagrepčani Damir i Tino Sevlić, inače bečki studenti, svečano će danas u Zagrebu otvoriti svoju kavanu Aida, koja je nastala kao franšiza istoimenoga austrijskog lanca kavana i slastičarnica. Slastice u zagrebačkoj Aidi mogu se kušati još od kraja svibnja, a današnjem događanju nazočit će i Dominik Prousek, vlasnik lanca Aida.
O tome zašto i kako su se odlučili na ovakvu investiciju te kakva su im očekivanja, razgovarali smo s Damirom Sevlićem, suosnivačem i sudirektorom tvrtke Bečka kavana, koja posjeduje franšizu Aida za Hrvatsku.
Kako ste došli na ideju da u Zagrebu otvorite Aidu?
Prilikom studiranja na Webster University u Beču upoznali smo taj grad – njegovu kulturu, povijest i tradiciju i htjeli smo dio svega što smo doživjeli prenijeti i u Zagreb. Naime, Zagreb je oduvijek imao mnogo sličnosti s Bečom – i u načinu života i arhitekturi pa i mentalitetu. Zato nam se projekt dovođenja jednog od najprepoznatljivijih simbola Beča – kavane Aida, koja ima stogodišnju tradiciju činio logičnim potezom. Toj je odluci pridonijelo i dugogodišnje poznanstvo i podrška vlasnika lanca Aide, Dominika Prouseka.
Je li to bio složen projekt, koliko je trajao i što su bile najveće prepreke?
Unatoč uvriježenom lošem mišljenju o sporosti hrvatske administracije i nepovoljnoj investicijskoj klimi, naša su iskustva izrazito pozitivna. Nismo imali nikakvih problema, dapače, nailazili smo na pomoć i podršku gdje god smo se obratili, a sve su nam odgovorne institucije omogućile lak ulazak na hrvatsko tržište.
Kakva je bila procedura s uređenjem interijera, s obzirom da Aida obično ima specifični i unificirani interijer u svim svojim kavanama?
Prvu podružnicu kavane Aida otvorili smo krajem svibnja, kao prvu međunarodnu franšiznu jedinicu, u prostoru bivše kavane Ban na Trgu bana Josipa Jelačića. Taj je prostor pod zaštitom kao kulturno dobro pa se i naš interijer razlikuje od bečkog jer smo sačuvali dio izvornog interijera bivšeg prostora u koji smo implementirali elemente suvremenog dizajna. No, ponuda proizvoda u kojoj su svih 250 proizvoda kao i u Beču, uz dizajn interijera, vjerno oslikava bečku inačicu kavane Aida.
Kolika je bila investicija u ovaj projekt na Trgu bana Jelačića?
Trenutna investicija je oko milijun eura koje smo uložili u uređenje prostora, sjedište tvrtke, poslovne prostore, skladišne prostore i drugo. Planirano je i ulaganje koje se odnosi na širenje u iznosu od ukupno oko tri milijuna eura u sljedeće dvije do tri godine.
Što Aida novog donosi u Zagreb i Hrvatsku?
Aida donosi dašak Beča u Zagreb, ona nije još samo jedna kavana, mjesto je to gdje se može doživjeti Beč. Od konkurencije nas izdvajaju i naši proizvodi – Mozart i Sacher torte, koje dolaze iz Beča, zatim Zlatna torta od 23-karatnog zlata kao najluksuzniji proizvod u ponudi Aide. Osobito smo ponosni na našu vrhunsku stopostotnu kavu Arabica te poseban gift box koji se ističe luksuznim dizajnom pakiranja i sadržajem – razne praline (Mozart, Sissi, Strauss, itd). Posebne su i naše najmanje torte na svijetu, tzv. Aida Chocolate Delights – riječ je o minijaturnim tortama pakiranima u luksuzna pakiranja. Od konkurencije se razlikujemo i načinom proizvodnje u kojem koristimo svježe voće i namirnice vrhunske kvalitete. Aida sve što može izrađuje od domaćih namirnica pa tako posjeduje i plantaže voća za potrebe svojih kolača.
Očekujete li reakciju konkurencije?
Smatramo da donosimo novitete na tržište, onakve kakve Zagreb kao europska metropola i zaslužuje. Što se konkurencije tiče, smatramo da smo izdvojeni, pogotovo u smislu ponude slastica koji su izvorno iz Beča i vrhunske kave, kakve dosad nije bilo na hrvatskom tržištu, ali i u smislu potrošača kojima se obraćamo.
Koji su najpopularniji proizvodi u Aidi u Austriji, te kakva očekivanja imate u Hrvatskoj?
Kao što smo već rekli, to su Sacher i Mozart torte, naše Mozart, Sissi i Strauss praline, ali i luksuzna Zlatna torta. Takvi vrhunski proizvodi zahtijevaju i vrhunsku kavu pa nudimo svoju posebnu mješavinu Arabica kave. Vjerujemo i očekujemo da će hrvatski potrošači to znati prepoznati i da će nam pokloniti svoje povjerenje.
Kakvi su vam daljnji planovi?
Tvrtka Bečka kavana je novoosnovano poduzeće, koja je vlasnik Master franšize Aida za Hrvatsku, sa sjedištem u Zagrebu. U sljedeće dvije do tri godine plan nam je stvoriti lanac kavana Aida, što bi značilo ukupno pet lokacija. Već ove godine imamo u planu širenje na području grada Zagreba, a od sljedeće godine i na hrvatsku obalu, uz investiciju od oko 3 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.nemam za kruh
Slavna slastičarna, pa uvoze zamrznute kolače iz Beča. Baš super…
btw kolači uopće nisu toliko dobri i mislim da će vrlo brzo propast.
Uključite se u raspravu