Société de Distribution Aéroportuaire (SDA) zajednički je poslovni pothvat međunarodnih kompanija LS travel retail te Aéroports de Paris, a u pariškim zračnim lukama Charles De Gaulle i Orly opslužuju više od 85 milijuna putnika.
Prvi iskorak ove tvrtke izvan francuskih granica bit će upravo Zagreb gdje će idućih 15 godina upravljati maloprodajnim sektorom usmjerenim na putnike u međunarodnoj zoni odlazaka u Zračnoj luci. Već sutra ondje otvaraju ekskluzivni Aelia Duty Free shop. Taj maloprodajni koncept, kako najavljuju, jedinstven je na hrvatskom tržištu, a kupcima će na 600 četvornih metara nuditi luksuzne proizvodne prestižnih svjetskih brendova, od satova, alkoholnih pića i duhanskih proizvoda preko lokalnih delicija, parfema i kozmetike do visoke mode. Uoči otvorenja, o projektu čije početno ulaganje premašuje milijun eura, za Poslovni dnevnik govori predsjednik Uprave SDA Guy Bodescot.
Zašto je SDA odlučio prvu trgovinu izvan Francuske otvoriti baš u Zagrebu?
Zapravo, SDA kao podružnica Aéroports de Paris, nije sam odlučivao o tome, već smo jednostavno slijedili međunarodni razvoj kompanije na europskom tržištu. No činjenica da je Hrvatska ušla u EU i da vaša zemlja, kao destinacija, ima velik potencijal u budućnosti, poduprla je odluku da krenemo s ovim projektom. I oduševljeni smo što ćemo pokrenuti još veću i jedinstveniju trgovinu u sklopu posve nove Zagrebačke zračne luke.
12mil.
eura godišnje ulaže u svoje trgovine SDA
Jeste li istraživali naše tržište i kakvi su rezultati? Postoji li dugoročan, snažan potencijal?
Proveli smo neka istraživanja koja predviđaju rast međunarodnih putovanja iz ZLZ-a i prema njemu, kao i ostalih aerodroma u Hrvatskoj. Uvjereni smo da će hrvatski putnici i naši potencijalni kupci po Europi i svijetu putovati puno više u budućnosti. Upravo zato smo odlučili prodavati i inozemne i domaće brendove u našoj trgovini. Gledano s poslovne strane, smatramo da će Europa Zagrebu omogućiti znatan rast i da će se u ovom gradu osjetno povećati broj internacionalnih kompanija.
Kakvi bi vam rezultati bili zadovoljavajući, barem u prvoj godini poslovanja u Zagrebu?
Definirali smo jasne ciljeve za svaku godinu. Govorimo li o 2015., nije riječ samo o debiju naše trgovine, već i o svojevrsnom testu za veliko otvorenje nove Zračne luke. Zato naš cilj nije samo dosegnuti zadane razine prodaje, već osigurati da naše poslovanje teče dobro i da klijenti uživaju u ponudi koju ćemo im osigurati, a najvažnije – da naučimo kako uspješno uslužiti hrvatske potrošače. Itekako sam svjestan važnosti kvalitetnih usluga u Parizu i Zagrebu i stoga se naše osoblje intenzivno educira.
Jesu li u planu trgovine i u drugim dijelovima Hrvatske?
U sklopu zagrebačkog aerodroma otvorit ćemo nekoliko trgovina, najveća je već dogovorena i planira se. Ostale će se definirati na temelju iskustva kojeg steknemo u dućanu koji ćemo otvoriti sutra. Nemamo namjeru otvarati trgovine u samom gradu, ali razmatrat ćemo sve mogućnosti vezane za međunarodne putnike. U svakom slučaju, u prvih nekoliko godina u Zagrebu saznat ćemo više o potencijalima daljnjeg razvoja.
Koliko novih radnih mjesta može biti otvoreno u sklopu vašeg prvog hrvatskog projekta?
Plan nam je prije svega osigurati izvrsne karijerne mogućnosti za članove osoblja koje smo preuzeli od stare uprave ZLZ-a, prvo ćemo ulagati u te ljude. Uz to, već smo osigurali šest radnih mjesta za mlade hrvatske menadžere s međunarodnim obrazovanjem i karijerama. Dolaze iz različitih kompanija sjajnog 'backgrounda' poput Sephore i Zare. Naravno da ćemo zapošljavati još ljudi usporedno s rastom na tržištu. Ne znam koliko, ali mogućnosti će biti.
Kakvi su rezultati poslovanja SDA u Parizu?
Naša se prodaja između 2010. i 2015. godine povećala 55 posto, trenutno zapošljavamo 2000 ljudi, a SDA ulaže oko 12 milijuna eura u koncepte, dizajn i renoviranje trgovina svake godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu