“Zagreb je naš debi izvan Francuske”

Autor: Marina Biluš , 30. lipanj 2015. u 17:49
Guy Bodescot

Predsjednik Uprave Société de Distribution Aéroportuaire, francuske kompanije koja će 15 godina upravljati maloprodajnim sektorom ZLZ-a.

Société de Distribution Aéroportuaire (SDA) zajednički je poslovni pothvat međunarodnih kompanija LS travel retail te Aéroports de Paris, a u pariškim zračnim lukama Charles De Gaulle i Orly opslužuju više od 85 milijuna putnika.

Prvi iskorak ove tvrtke izvan francuskih granica bit će upravo Zagreb gdje će idućih 15 godina upravljati maloprodajnim sektorom usmjerenim na putnike u međunarodnoj zoni odlazaka u Zračnoj luci. Već sutra ondje otvaraju ekskluzivni Aelia Duty Free shop.  Taj maloprodajni koncept, kako najavljuju, jedinstven je na hrvatskom tržištu, a kupcima će na 600 četvornih metara nuditi luksuzne proizvodne prestižnih svjetskih brendova, od  satova, alkoholnih pića i duhanskih proizvoda preko lokalnih delicija, parfema i kozmetike do visoke mode. Uoči otvorenja, o projektu čije početno ulaganje premašuje milijun eura, za Poslovni dnevnik govori predsjednik Uprave SDA Guy Bodescot. 

Zašto je SDA odlučio prvu trgovinu izvan Francuske otvoriti baš u Zagrebu?
Zapravo, SDA kao podružnica Aéroports de Paris, nije sam odlučivao o tome, već smo jednostavno slijedili međunarodni razvoj kompanije na europskom tržištu. No činjenica da je Hrvatska ušla u EU i da vaša zemlja, kao destinacija, ima velik potencijal u budućnosti, poduprla je odluku da krenemo s ovim projektom. I oduševljeni smo što ćemo pokrenuti još veću i jedinstveniju trgovinu u sklopu posve nove Zagrebačke zračne luke. 

 

12mil.

eura godišnje ulaže u svoje trgovine SDA

Jeste li istraživali naše tržište i kakvi su rezultati? Postoji li dugoročan, snažan potencijal? 
Proveli smo neka istraživanja koja predviđaju rast međunarodnih putovanja iz ZLZ-a i prema njemu, kao i ostalih aerodroma u Hrvatskoj. Uvjereni smo da će hrvatski putnici i naši potencijalni kupci po Europi i svijetu putovati puno više u budućnosti. Upravo zato smo odlučili prodavati i inozemne i domaće brendove u našoj trgovini. Gledano s poslovne strane, smatramo da će Europa Zagrebu omogućiti znatan rast i da će se u ovom gradu osjetno povećati broj internacionalnih kompanija. 

Kakvi bi vam rezultati bili zadovoljavajući, barem u prvoj godini poslovanja u Zagrebu? 
Definirali smo jasne ciljeve za svaku godinu. Govorimo li o 2015., nije riječ samo o debiju naše trgovine, već i o svojevrsnom testu za veliko otvorenje nove Zračne luke. Zato naš cilj nije samo dosegnuti zadane razine prodaje, već osigurati da naše poslovanje teče dobro i da klijenti uživaju u ponudi koju ćemo im osigurati, a najvažnije – da naučimo kako uspješno uslužiti hrvatske potrošače. Itekako sam svjestan važnosti kvalitetnih usluga u Parizu i Zagrebu i stoga se naše osoblje intenzivno educira. 

Jesu li u planu trgovine i u drugim dijelovima Hrvatske? 
U sklopu zagrebačkog aerodroma otvorit ćemo nekoliko trgovina, najveća je već dogovorena i planira se. Ostale će se definirati na temelju iskustva kojeg steknemo u dućanu koji ćemo otvoriti sutra. Nemamo namjeru otvarati trgovine u samom gradu, ali razmatrat ćemo sve mogućnosti vezane za međunarodne putnike. U svakom slučaju, u prvih nekoliko godina u Zagrebu saznat ćemo više o potencijalima daljnjeg razvoja. 

Koliko novih radnih mjesta može biti otvoreno u sklopu  vašeg prvog hrvatskog projekta? 
Plan nam je prije svega osigurati izvrsne karijerne mogućnosti za članove osoblja koje smo preuzeli od stare uprave ZLZ-a, prvo ćemo ulagati u te ljude. Uz to, već smo osigurali šest radnih mjesta za mlade hrvatske menadžere s međunarodnim obrazovanjem i karijerama. Dolaze iz različitih kompanija sjajnog 'backgrounda' poput Sephore i Zare. Naravno da ćemo zapošljavati još ljudi usporedno s rastom na tržištu. Ne znam koliko, ali mogućnosti će biti. 

Kakvi su rezultati poslovanja SDA u Parizu?
Naša se prodaja između 2010. i 2015. godine povećala 55 posto, trenutno zapošljavamo 2000 ljudi, a SDA ulaže oko 12 milijuna eura u koncepte, dizajn i renoviranje trgovina svake godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close