Zagreb će dobiti prvih 20 autobusa na vodik, vrijednost investicije je 25 milijuna eura

Autor: Poslovni.hr/Hina , 04. ožujak 2021. u 12:12
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

ZET-ovu autobusnu flotu danas po njezinim riječima čini 441 autobus prosječne starosti 10,9 godina.

Zagreb bi za dvije do tri godine trebao dobiti prvih 20 autobusa za javni prijevoz na vodik, uz vrijednost investicije od 25 milijuna eura, najavljeno je u četvrtak na potpisivanju sporazuma o suradnji Ine i Grada Zagreba na uvođenju vodika u javni gradski prijevoz.

Sporazum između Ine i Grada Zagreba potpisali su zamjenica gradonačelnika koja obnaša dužnost gradonačelnika grada Zagreba Jelena Pavičić Vukičević te članovi uprave Ine Niko Dalić i Darko Markotić.

Predsjednica Uprave ZET-a  Ljuba Romčević – Žgela istaknula je kako se radi o sporazumu Grada Zagreba i Ine ste Grada i ZET-a o daljnjim ulaganjima u alternativna goriva, odnosno za nabavu autobusa s pogonom na vodik.

Sporazumom su se njegovi sudionici obvezali i garantirali daljnja ulaganja u alternativna goriva. Konkretno, radi se o nabavi 20 autobusa s pogonom na vodik, a u ZET-ovom pogonu u Podsusedu planira se također i izgradnja punionice na vodik. Žgela očekuje da se projekt realizira kroz sljedeće dvije do tri godine, s tim da će se prva godina dana potrošiti na pripremu tehničke dokumentacije

Pročelnica Ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša grada Zagreba Mirka Jozić istaknula je da se radi o prvom projektu početka masovne primjene vodika na području Zagreba i Hrvatske.

“Stvaramo novo tržište za taj energent budućnosti. Procijenjena vrijednost 20 autobusa na vodik i prateće infrastrukture je 25 milijuna eura, a financirat će se bespovratnim sredstvima EU-a”, kazala je Jozić.

ZET-ovu autobusnu flotu danas po njezinim riječima čini 441 autobus prosječne starosti 10,9 godina, koji godišnje pređu ukupno 29 milijuna kilometara. U proteklih nekoliko godina, kazala je, flota je modernizirana, pa solidan dio autobusa, primjerice, vozi na plin.

Naglasila je da je u budućnosti nužan zaokret prema vozilima bez štetnih emisija – dakle ili električni autobusi ili autobusi na vodik – a razmišlja se da vodik, jednog dana, pogoni i vozila za sakupljanje otpada.

Član Uprave INE Niko Dalić rekao je da je vodik gorivo čiste energije, bez štetnih plinova, kao i da se pri vožnji vozila s pogonom na vodik ne stvara buka. Zadovoljan je što su prednost vodika prepoznali i ZET i Zagreb. Ina je po njemu snažno posvećena očuvanju okoliša, te će i dalje razvijati upotrebu vodika. Dalić se nada da će i drugi gradovi prepoznati primjer kojim je krenuo Zagreb.

Pavičić Vukičević, ističe da više ne možemo govoriti da zelene tehnologije ulaze na mala vrata, već su odavno u našim životima.

“U sljedeće dvije godine očekuje nas velika infrastrukturna investicija na prostoru Podsuseda, ulazak 25 milijuna eura kroz EU-ove fondove”, rekla je Pavičić Vukičević.

Komentirajte prvi

New Report

Close