Zagreb bi mogao dobiti podzemni tramvaj

Autor: Poslovni.hr , 02. lipanj 2020. u 09:18
Foto: Patrik Macek / Pixsell

Dekan Građevinskog fakulteta objašnjava da se radi o podzemnom tramvaju, odnosno spuštanju tračnica.

Bandić odjednom priča o metrou u Zagrebu. Priča je to stara 50 godina, koja je na kraju uvijek završavala nikako. Pa su neki odmah zaključili da su to prazna obećanja, da se to spominje samo zato jer stižu izbori, pišu RTL vijesti.

Tada je napravljena prva studija, a posljednja velika 2006. Tada je bio zamišljen zagrebački metro koji nikad nije ugledao svjetlo dana. Stručnjaci koji su sudjelovali u izradi danas o tome ne žele govoriti uvjereni da se projekt spominje samo u svrhu nadolazećih izbora. Na 20. godišnjicu vladavine Bandić o metrou kaže: ”Novi projekt na koji nas je podsjetio potres, roniti na Kačićevoj izroniti na Draškovićevoj, eto to je ono za čim žalim”.

Putovanje zagrebačkim podzemljem bilo bi na relaciji od Britanskog trga do gotovo 2 km udaljene Draškovićeve ulice. Prošlog tjedna održan je prvi sastanak predstavnika Grada i struke. Na njemu su sudjelovali i prometni stručnjaci koji otkrivaju detalje.

”Onda bi se maknuo tramvaj s trga i s Ilice koja bi bila samo za pješake i bicikliste. Kompletan prostor bi bio za terase kafića, za nekakve druge sadržaje i biciklističke staze. Znači, taj kompletan prostor gdje imamo sad tramvaj bi bio za to, a tramvaj pod zemljom”, rekao je Marko Šoštarić, prodekan Prometnog fakulteta.

Dekan Građevinskog fakulteta objašnjava da se zapravo radi o podzemnom tramvaju, odnosno spuštanju tračnica.

”Na jednom dijelu grada Zagreba spuštanje tramvaja na razinu -1, -2, ovisno od uvjeta ovisno o podzemnim potoku i infrastrukturi. To su razine od -10, -20 metara gdje bi se takva trasa izgradila”, kazao je Stjepan Lakušić, dekan Građevinskog fakulteta.

Iako je Zagreb trusno područje stručnjaci kažu da to neće biti problem jer je tehnologija napredovala. Ali neće ići ni brzo ni lako.

”To zna trajati i 15 do 20 godina od ideje do prve linije koja bi se pustila. Ovo je prva linija koja bi išla nešto brže i efikasnije, ali ako govorimo o nekom cjelovitom metro sustavu to traje znatno duže”, objašnjava Lakušić.

Komentirajte prvi

New Report

Close