Za Viaduktovih 5,11% u MZLZ-u ‘otima’ se već šest ulagača

Autor: Suzana Varošanec , 05. lipanj 2017. u 22:00
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Dio ovisnih društava nastavit će poslovati bez predstečaja, dok je za Banovinu izvjesno da će završiti u stečaju.

Za Viaduktov 5,11-postotni udjel u tvrtki Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ), koncesionaru Zračne luke Franjo Tuđman, koji tvrtka namjerava prodati kao dio svog predstečajnog plana, vlada velik interes. Doznajemo da je pet-šest zainteresiranih ulagača, koji trenutačno provode dubinsko snimanje kojim se ispituje profitabilnost ulaganja, pa će o tome ovisiti konačne ponude koje će dobiti Viadukt.

Cijela građevinska grupacija predvođena matičnim zagrebačkim građevinarom, suočena ove godine s rizikom likvidnosti što je krajem ožujka rezultiralo i njegovim upadanjem u blokadu, a isto tako i pojedinih ovisnih društava, u pogledu izlaza nema jednoznačno rješenje. Dok je matica stupila u pregovore s potencijalnim strateškim partnerom zainteresiranim i za dokapitalizaciju tvrtku te je pred otvaranjem postupka predstečajne nagodbe, za njezinu ovisnu tvrtku Viadukt Banovinu sve je izglednije da će završiti u stečaju. Zaposlenicima Banovine državna agencija za radnička potraživanja isplaćuje plaće, što je znak da ide prema kraju. Također postoji i dio grupe od nekoliko ovisnih društava koja će prema procjeni direktora Viadukta Damira Kezelea moći nastaviti poslovanje bez pokretanja predstečaja. Kako nam je potvrđeno, to se tiče tvrtki Viadukt Konstrukcije, Viadukt Projekt, Via-kontrol i Asfaltni proizvodni sustavi.

 

Traži se strateški partner

Započeti na sastanku u Zagrebu razgovori o potencijalnom strateškom partnerstvu u posrnulom Viaduktu nastavljaju se očekivanim tempom, ali elektroničkom poštom, s obzirom na to da je riječ o stranoj kompaniji iz branše, doznaje se iz Viadukta. No, isto tako čini se da javnost neće biti baš brzo upoznata s time o kome je riječ. Po pitanju investitora u Viaduktu kane do daljnjega ostati zatvoreni, no može se čuti da opovrgavaju tržišna nagađanja koja su pod zadnje krenula o izvjesnom ulagaču koji dolazi iz Kine, što je po nekima zanimljivo i u svjetlu činjenice da je jedna kineska kompanija ušla u drugi krug za Pelješki most kao jedan od osam ponuđača od ukupno njih 12 koliko ih se javilo. Inače, sredstva od dokapitalizacije planirana su za namirenje vjerovnika i radni kapital.

Za Viaduktov predstečaj, pak, vrlo je vjerojatno, kaže Kezele, da će biti otvoren ovih dana, s obzirom na to da je tvrtka prošlog petka udovoljila pozivu suda da se kompletira dokumentacija potrebna za otvaranje postupka, moguće je i da će to biti sljedećeg tjedna. To znači da će se Uprava i poslovanje Viadukta naći u režimu sudske kontrole i to imenovanjem predstečajnog povjerenika koji će kontrolirati urednost ispunjavanja obveza tijekom postupka. Predstečaj indirektno po nekima znači i mirnije vode za Viadukt ali u zavisnosti od osiguranog dotoka novca. U tom se pogledu očekuje da će uskočiti država.

Naime, u brže rješavanje sporova u međuvremenu su se uključila dva ministarstva – kako doznajemo to su Ministarstvo gospodarstva i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, pa sve ide k ubrzanju odluka u arbitražnim postupcima u kojima su na drugoj strani HAC i Hrvatske ceste.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Zašto HDZ ne da pravosudje..? Da se oslobode HDZ političari i ostali…čiji postupci još traju…
Lijepo su im sve obećali, pa ih zajebali oko pravosuđa…

New Report

Close