Održivost ima mnoge benefite za turizam i društvo, ali mora imati nacionalnu viziju i ekonomsku računicu jer će se bez toga čitav sustav urušiti, rečeno je na panel raspravi “Međimurje – od zelenog brendiranja do prvog regionalnog zelenog certifikata” u sklopu konferencije “Međimurje – zelena destinacija”.
Tina Belej, direktorica STIK Laško – Centra za šport, turizam, informiranje u kulturi Laško, ističe da na nacionalnoj razini u Sloveniji postoji svojevrsna Zelena shema koja prisiljava sve dionike, kako turizma, tako i čitavog društva u Sloveniji da se uključe u to.
“Zelena shema povezuje sve, od lokalne prodavaonice, malog OPG-a, hotelijera do samih građana koji sudjeluju u tome i imaju benefita od održivosti”, navodi Belaj. Dodala je da u Sloveniji, za razliku od Hrvatske i većinski turističkog Jadrana, turizam ipak nije toliko sezonalan te je već u samoj svojoj biti cjelogodišnji i održiv.
Slovenija kao primjer
Katja Zadravec, direktorica marketinga Termi Sveti Martin, kazala je da certifikat koji je dobila Međimurska županija ima značajnih pozitivnih implikacija i za njihovu tvrtku jer gosti prepoznaju napore koji se ulažu u održivost.
“U model održivog turizma moraju se uključiti svi dionici međimurskog turizma, od iznajmljivača, ugostitelja te samih građana jer se onda otvara kanal prema turoperatorima i agencijama koji žele surađivati upravo s takvim destinacijama koje su zelene i održive”, kazala je Zadravec.
Katarina Miličević iz Tourism Laba, kazala je da je za dobar turizam nužan i kvalitetan turistički menadžment.
“Kada razmišljamo o razvoju konkretne destinacije, moramo razmišljati o viziji turizma koji je u svojoj biti održiv. Želimo li kvalitetno upraljavati bilo kojom destinacijom, bez obzira na njezinu prirodu i veličinu, moramo naći način kako vrijednosti koje želimo promovirati možemo preliti na sve dionike. Bez toga, na nacionalnoj razini, nema napretka po pitanju održivosti”, kazala je Miličević.
Dodala je da je primjer Slovenije možda i najbolji u Europi jer su oni još 2007. krenuli, prije svih u EU, u projekt održivosti te da oni nemaju što puno mijenjati već ga samo pomalo nadograđivati. Kao veliki problem turizma, kako u Hrvatskoj tako i čitavoj Europi, navodi generacijsku tranziciju kad roditelji razviju uspješan turistički projekt, bilo da se radi o hotelu, restoranu, kafiću, OPG-u ili nekom resortu, a onda se dogodi situacija da se djeca ne vide u tome.
Ispitivači iz Nizozemske
Rudi Grula, direktor Turističke zajednice Međimurske županije, ističe da je zeleno certificiranje Međimurja išlo glatko jer su svi bili svjesni projekta u koji se ide.
“Od malih OPG-ova, načelnika i gradonačelnika, poduzetnika, ugostitelja, udruga do župana i svih službi… svi su znali što radimo i zašto je to dobro za sve. Svi su prepoznali da je to nešto normalno te nije bilo potrebe za posebnim pojašnjavanjima i uvjeravanjima koje takvi obimni projekti obično zahtijevaju. Naravno da to nije sve došlo preko noći već je to samo potvrda da ono što radimo već 10 godina radimo za cjelokupnu zajednicu i da to svi prepoznaju, kako sami građani, tako i ocjenjivači iz inozemstva – konkretno iz Nizozemske od kuda su nam bili glavni inspektori”, kazao je Grula.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu