Po podacima iz tih sustava (eVisitor – turistički promet u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te eCrew – promet u nautičkom charteru), proteklog produženog, blagdanskog vikenda (od petka, 15. travnja, do ponedjeljka, 18. travnja) većinu prometa ostvarili su strani turisti.
Stranih je turista došlo ih je 103 tisuće i ostvarili su 412 tisuća noćenja, dok je domaćih (registriranih) 31 tisuća turista ostvarilo više od 80 tisuća noćenja, pri čemu iz HTZ-a ne navode usporedbu s prošlom godinom.
Iznose da je tijekom Uskrsa najviše turističkih noćenja bilo u Istri, oko 188 tisuća, te na Kvarneru, više od 90 tisuća, a slijede Splitsko-dalmatinska županija, više od 55 tisuća, i Dubrovačko-neretvanska, više od 43 tisuće, dok su među destinacijama najviše noćenja imali Poreč, Rovinj, Dubrovnik, Zagreb, Split, Umag i Zadar.
Među strancima najviše su noćenja ostvarili turisti iz Njemačke te Austrije, Slovenije, Italije i Slovačke, a od smještaja turisti su najviše birali hotele, u kojima je i ostvareno najviše ili više od 210 tisuća noćenja, te objekte u domaćinstvima, gdje je bilo više od 112 tisuća noćenja, i kampove, u kojima je ostvareno više od 99 tisuća noćenja.
Komentirajući te prve podatke, direktor HTZ-a Kristjan Staničić poručuje da Hrvatska ima priliku ući u glavni dio sezone s izuzetno povoljnim rezultatima i trendovima.
“Osim odličnih rezultata tijekom produženog uskrsnog vikenda, veseli i podatak da je samo u subotu u Hrvatskoj boravilo oko 145 tisuća turista. To je ujedno i dan s najvećim brojem turista ove godine, a pozitivne trendove očekujemo i u nastavku predsezone, odnosno tijekom svibnja i lipnja”, naglasio je Staničić.
Od početka godine do sada ostvareno 95 posto noćenja iz istog razdoblja 2019.
Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac ističe da je u Hrvatskoj od početka ove godine do sada premašena brojka od 3,6 milijuna turističkih noćenja, čime je ostvareno 120 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine, ali i 95 posto noćenja iz istog razdoblja 2019. godine.
“Rezultati su nam potvrda jačanja prepoznatljivosti Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije dodane vrijednosti, što je i naše strateško opredjeljenje. Turisti Hrvatsku percipiraju kao destinaciju ugodnog i kvalitetnog odmora te smo aktivnosti usmjerili upravo na zadržavanju tog statusa, ali i na razvijanju Hrvatske kao održivo odgovorne destinacije”, poručuje ministrica Brnjac.
Ocjenjuje i da turistički sektor unatoč svim izazovima i ove godine pokazuje otpornost i kvalitetu, a hrvatska turistička ponuda konkurentnost, što drži i dodatnim poticajem za ostatak turističke godine.
Iz HTZ-a iznose i podatke da je u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu godine najviše noćenja ostvareno u Istri, na Kvarneru te u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a gledajući prema destinacijama u Zagrebu, Dubrovniku, Rovinju, Splitu, Poreču, Opatiji. Najviše su noćenja ostvarili gosti s domaćeg tržišta, a zatim slijede Nijemci, Austrijanci, Slovenci i Talijani.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu