Za trećinu viša potražnja za mediteranskim odredištima

Autor: Poslovni dnevnik , 21. kolovoz 2023. u 22:00
Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija/ŠIME ZELIĆ/PIXSELL

Potražnja domaćih putnika za Mediteran veća je za oko 30 posto u odnosu na lani, dok su rezultati agencija samo za Jadran ove godine zadovoljavajući sa oko 20 poto većim prihodima.

Domaći turisti ove godine za 30 posto više nego prošle u domaćim agencijama biraju mediteranska odredišta za svoja putovanja, posebice Egipat, Tursku i Grčku, koja je i najtraženija za maturalna putovanja koja kreću ovog tjedna i ne otkazuju se zbog navijačkih nereda, istaknuo je predsjednik UHPA-e Tomislav Fain.

Potražnja domaćih putnika za Mediteran veća je za oko 30 posto u odnosu na lani, dok su rezultati agencija samo za Jadran ove godine zadovoljavajući sa oko 20 poto većim prihodima.

Na pitanje koliko na potražnju ove godine u agencijama utječe porast cijena putovanja, Fain odgovara da su te cijene uslijed inflacije porasle u prosjeku 20 posto u odnosu na 2022., ali i da su pojedine agencija zbog toga smanjile marže i time pokušale amortizirati povećanja prema krajnjim kupcima.

“Kako bi zaštitili ugovorene uvjete za svoje putnike, od trenutka objave programa i sklapanja ugovora do realizacije putovanja, naši članovi nastoje surađivati s pouzdanim partnerima i dobavljačima. Veseli nas da unatoč inflaciji agencije ne bilježe pad interesa za putovanjima. Omjer u potražnji za poslovnim i odmorišnim putovanjima je otprilike 40:60”, otkriva Fain.

Do kraja godine agencije očekuju nastavak rasta interesa za Tursku, Austriju, Španjolsku, Grčku i Egipat, ali nisu zanemarive ni brojke za daleke destinacije poput SAD-a, Tajlanda, Vijetnama, Balija, Maldiva kao i krstarenja po Karibima.

“Većini turističkih agencija financijski rezultati su u prosjeku na razini onih iz 2022. ili blago povećani”, kazao je Fain. 

Komentirajte prvi

New Report

Close