Čak 26 posto više dolazaka i 33 posto više noćenja zabilježio je turistički Split u prvih devet mjeseci ove godine u odnosu na prošlu, pohvalila se ovih dana predsjednica gradske Turističke zajednice Alijana Vukšić. Impresivnim pokazateljima pridonijelo je, kaže, povećanje smještajnih kapaciteta, ali "problem Splita i dalje je manjak hotelskih smještajnih kapaciteta koji bi dodatno potaknuli i razvoj kongresnog turizma".
Za to će pak od velike važnosti biti rasplet već dugo otvorene priče o prodaji hotela Marjan. Proteklih se mjeseci kao glavni favorit u toj operaciji nametnula Adris grupa, a premda je rovinjska kompanija u taj projekt već uložila milijune eura i otkupima potraživanja osigurala startnu prednost, u osvajanju Marjana neće biti bez konkurencije. Za tender austrijske tvrtke u koju su svojedobno preneseni problematični krediti Hypo Aple-Adria banke interes je pokazalo više investitora. "Heta Asset Resolution (HETA) pokrenula je transparentan, nediskriminirajući proces prodaje hotela Marijan u Europi. Dosad je pristiglo nekoliko pravno obvezujućih ponuda", kažu u HETA-i.
Kako je proces u tijeku, dodaju, nisu u mogućnosti otkrivati više detalja ni o imenima ni o broju pristiglih ponuda. "Pregovori sa zainteresiranim stranama su u tijeku i u ovom trenutku teško je procijeniti i kad bi mogli biti okončani", ističu u odgovoru na naš upit. Međutim, neslužbeni izvori iz HETA-e potvrđuju tvrdnje iz redova domaćih financijaša, koji već neko vrijeme govore da je za Marjan zagrizla i Lukšić grupa te da je upravo ona jedna od tih zainteresiranih strana. Sugovornik blizak HETA-i, naime, kaže kako je među pristiglim obvezujućim ponudama i ona Jadranskih luksuznih hotela u vlasništvu obitelji Lukšić. Iz Lukšić grupe službeni odgovor nismo dobili. No, oni neslužbeno poručuju da nisu zainteresirani za Marjan. Davor Lukšić i njegov tim u Hrvatskoj su, kažu, fokusirani na ulaganja u unapređenje postojećih hotelskih kapaciteta. Dodaju i kako je situacija s Hotelom Marjan, odnosno posrnulom tvrtkom Adriatic bivšega vlasnika Marjana Željka Keruma koja je završila u stečaju, pravno prilično kompleksna.
Kako bilo, zasad se službeno tek sugerira da će Adris u pohodu na splitsku Zapadnu obalu imati konkurente, ali bez iole konkretnijih odgovora, dok su neslužbene verzije oprečne. Poznavatelji situacije na domaćoj hotelijerskoj sceni ističu kako je Lukšić grupa dosad pokazivala načelan interes za više hotelskih kuća, pa i otvarala razgovore s njihovim vlasnicima. Ali uvijek je pritom na prvom mjestu bio financijski okvir i logika, bez fiksacija na osvajanje neke destinacije pod svaku cijenu. U tom smislu, kažu, Adris je za detektirane mete nerijetko spreman biti izdašniji. Lukšićeva je Plava Laguna, uz Valamar Rivieru, i dalje na vrhu liste najvećih turističkih kompanija u Hrvatskoj, a koliko će im se u tome približiti ili ih preteći Adris, ovisi i o tome tko će uzeti Hotel Marjan.
Svojom zadnjom akvizicijom Istraturista u 2014., Grupa Lukšić imala je lani, a to se nastavlja i u 2016., prihodovno najjaču turističku kompaniju u Hrvatskoj, u koju ulaze i Jadranski luksuzni hoteli u Dubrovniku koje je Plava Laguna preuzela pred pet godina. Plava laguna lani je konačno uspjela amortizirati drastičan pad ruskog tržišta koji je krenuo 2013., nadomjestivši ruske turiste onima sa zapadnoeuropskih tržišta. Sve tri članice Grupe ostvarile su prihode od oko 1,4 milijarde kuna, a sličan rezultat očekuje se i ove godine. Lukšići su svoje snage zadnje dvije godine usmjerili u svoj dubrovački portfelj, što će im podići cijene i dobit. Snage su im trenutno usmjerene na Dubrovnik.
Godinu dana nakon završetka obnove Hotela Kompas u koji su uložili 104 milijuna kuna, ove jeseni kreću u opsežnu rekonstrukciju i dogradnju kultnog Excelsiora, a koliko će ih to koštati kane obznaniti ovih dana. Projektiranje objekta povjereno je arhitektima koji iza sebe imaju brojne slične projekte, uključujući zagrebački Hilton neboder, Villu Dubrovnik i lošinjsku Alhambru obnovljenu pred dvije godine. Dvojac za uređenje interijera Studia Franić Šekoranja, Dean Franić i Saša Šekoranja potpisuju i dizajn interijera Hotela Kompas, u čiju je rekonstrukciju ALH uložio 104 milijuna kuna. Prilikom otvaranja Kompasa pred nešto više od godinu dana Davor Lukšić posebno je istaknuo kako ta investicija samo potvrđuje predanost grupacije Hrvatskoj i Dubrovniku. Kad je posrijedi interes za ulazak u Split, prve spekulacije krenule su još prije pred pet godina -ali tada se spekuliralo da ih zanima Hajduk. hajduk je ispao glasina, hoće li i Marjan?
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu