Nevidljivi su, stapaju se s masom, strpljivo čekaju u redu i kupuju. Za šest dana kreću u tajnu misiju. Jer iako kupuju javno, njihovo je zanimanje tajno.
“Ponašat ću se kao regularni kupac, što i jesam svakodnevno. Prema tome – dobar dan, uzme se košara, ode se među police. Ovaj puta uz svoju redovnu kupovinu, odradit ću i posao tajnog kupca što znači da ću snimiti one proizvode koji su nam interesantni”, anonimno je za RTL progovorio tajni kupac.
Tajni kupci ocjenjuju sve. Od ljubaznosti osoblja, kvalitete usluge, pa čak i do onih sitnica poput toga ima li trgovina stalak za kišobrane. No, ovog su im puta u fokusu neopravdana poskupljenja tijekom zamjene kune eurom. Na popisu imaju 100 različitih proizvoda.
Osim trgovina, kontrolirat će restorane i kafiće, a tajno će se i frizirati. Do 15. u mjesecu javno će objavljivati prikupljene podatke, i tako svaki mjesec do kraja iduće godine. Kroz cijelo razdoblje pratit će iste artikle.
“Svi trgovci će znati koje proizvode i gdje pratimo, neće znati u koje vrijeme dolazimo i popisujemo, ali onda je za očekivati da će tu biti sve korektno napravljeno i poanta tajnog kupca u zaštiti potrošača gubi smisao”, objašnjava Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.
“Neće si ni jedan ozbiljan trgovac dozvoliti da sad nešto proba uloviti u mutnom, to je kratkog vijeka”, tvrdi Martina Evačić , predsjednik HUP-Udruge trgovina.
Sve nepravilnosti prijavljivat će državnom inspektoratu. U akciju idu u samo 14 županija, za ostale nije bilo interesa udruga. Tajne kupce angažirat će i HNB, kako bi nadzirao rad na bankarskim šalterima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu