Od jeseni bi na snazi trebala biti nova regulativa koja će utvrđivati naknade na emisije CO2 koje se plaćaju pri registraciji vozila. Ministarstvo zaštite okoliša i prirode (MZOIP) će ovih dana pustiti u javnu raspravu novi prijedlog Uredbe kojom se reguliraju kriteriji i mjerila za naknade.
Iako još nema konkretnih datuma, očekuje se da će nakon jednomjesečne javne rasprave prijedlog Uredbe ići na Vladu, a nakon toga je izvjesno da će biti određeno vrijeme prilagodbe. Vrijeme za prilagodbu vjerojatno će tražiti Tvrtke poput Centra za vozila Hrvatske, u čijem vlasništvu je većina stanica za tehnički pregled, zbog prilagodbe softvera. Procjenjuje se da će prema novom obračunu 52 posto vlasnika automobila plaćati manje naknade, a koje su sada gotovo jednake za sva osobna vozila i prosječno su oko 90 kuna. Intencija Ministarstva je da utvrdi pravedniji način naplate posebne naknade za okoliš za vozila na motorni pogon. “Naknada će se obračunavati sukladno stvarnoj razini onečišćenja – tko više onečišćuje, više i plaća.
Novi izračun temeljit će se na emisiji ugljičnog dioksida i broju prijeđenih kilometara što do sada nije bio slučaj i zbog čega su i mali i veliki zagađivači plaćali gotovo isto”, kažu u MZOIP-u. Novi izračun odnosit će se na vozila kategorije M1, odnosno, osobna vozila do najviše osam sjedala koja čine 76 posto ukupnog broja registriranih vozila u Hrvatskoj. Posebna naknada za okoliš na vozila na motorni pogon do sada se obračunavala prema kategoriji vozila, vrsti motora i pogonskom gorivu, radnom obujmu ili snazi motora i starosti samog vozila, bez izravnog uzimanja u obzir emisija vozila ili kilometraže. Stoga je izrađen novi prijedlog koji se temelji na pravednijoj raspodjeli naknade po načelu “tko više onečišćuje – više plaća“, odnosno, na tome da onaj tko vozi automobile s više emisija i češće ih koristi, time više onečišćuje te je pravedno da plaća i veću naknadu. Iz Ministarstva ističu da se nije diralo u ekološke naknade za gospodarska vozila jer se nije željelo dodatno pogoršavati tržišnu poziciju prijevoznika.
Plin i hibridi na čekanju
Novim izračunom trebali bi profitirati vlasnici vozila na plin. Očekuje se da će se u narednom razdoblju donijeti i nova uredba koja će regulirati dodatne povlastice za vlasnike plinskih, električnih i hibridnih vozila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu