Željeznička linija Zagreb – Beograd, duljine 412 kilometara, desetljećima je bila prometna žila kucavica čitave regije.
No, ratna događanja 90-ih i raspad Jugoslavije su smanjili promet, a i ulaganja u održavanje i modernizaciju pruge. Zadnjih godina promet raste te je opet porastao interes za taj, nekadašnji 10., željeznički koridor. Početkom mjeseca je zaživio projekt cargo poduzeća zemalja bivše SFRJ, Sava Express na relaciji Ljubljana – Slavonski Brod – Beograd, a krajem prošlog tjedna je u Beogradu održan i sastanak resornih ministara prometa Srbije i Hrvatske, Zorane Mihajlović i Olega Butkovića.
Zaključeno je da bi se za obnovu ove pruge mogao iz EU fondova povući veliki novac. Samo Hrvatska računa na oko pola milijarde eura za naš dio pruge duljine 300-injak kilometra, dok u Srbiji procjenjuju da bi obnova njihove dionice od 116 km, koja je u kudikamo lošijem stanju od one zapadno od graničnog prijelaza Tovarnik, stajala oko 250 milijuna eura.
Trenutačno putovanje vlakom između Zagreba i Beograda traje oko 7,5 sati jer se po nekim dionicama iz sigurnosnih razloga vozi izrazito sporo. Očekuje se da bi se nakon obnove pruge, a u Srbiji procjenjuju da bi to bilo moguće na njihovoj dionici već za tri godine, brzine popele na 120 do 140 km/h, a čime bi se trajanje putovanja smanjilo na ispod tri sata. Kako procjenjuje srpska ministrica Mihajlović, tada bi, zbog kvalitetnog, udobnog i sigurnog željezničkog prijevoza, u pitanje došla i isplativost avionske linije koja povezuje dvije metropole.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu