Ministarstvo okoliša i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pokreću projekt poticanja nabave vozila sa smanjenom emisijom CO2 kojim će se sufinancirati nabava električnih, plug-in hibridnih i hibridnih vozila. U Fondu je za ovaj projekt osigurano 7 milijuna kuna koji su namijenjeni građanima i pravnim osobama, priopćeno je iz Ministarstva.
Njima će se kroz brzu i jednostavnu proceduru omogućiti sufinanciranje u iznosima od 30.000 do 70.000 kuna po vozilu, ovisno o tehnologiji koju vozila koriste. Sufinancirat će se kupnja novih vozila kategorije M1, motornih vozila za prijevoz osoba koja osim sjedala za vozača imaju još najviše 8 sjedala i N1, motornih vozila za prijevoz tereta najviše dopuštene mase do 3500 kilograma.
Visina poticaja ovisit će o vrsti vozila. Poticaji su najveći za električna vozila i iznose 70.000 kuna. Za hibridna ''plug in“ vozila sufinancirani iznos je 50.000 kuna a hibridna vozila sa emisijom do 100 g CO2/ km sufinancirat će se sa 30.000 kuna. Primarni cilj projekta je poboljšanje kvalitete zraka u gradovima kroz smanjenje emisija CO2 u prometu odnosno ukupne emisije stakleničkih plinova na razini države.
Osobiti naglasak je na gradove u kojima je koncentracija cestovnog gradskog prometa najveća i on je upravo u gradovima jedan od ključnih uzročnika onečišćenja. Promet u ukupnoj energetskoj potrošnji ima udjel od 30%, a u emisijama stakleničkih plinova u EU od oko 25%, od čega 70% generira cestovni promet. Poticanje čistijeg transporta jedno je od važnih karika u postizanju održivog razvoja Hrvatske odnosno EU koji se bazira na zaštiti okoliša i dobrobiti svih članova društva.
Procedura za dobivanje sredstava je jednostavna i brza. Po objavi javnog poziva potrebno je predati ispunjeni zahtjev Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, potpisati ugovor o sufinanciranju, a isplata sufinanciranog iznosa uplatit će se na račun korisnika u roku od 30 dana od dostave dokaza o kupovini vozila, računa, ugovora o kreditu i sl. Građani će moći ostvariti pravo na subvenciju najviše jednog novog vozila, dok će trgovačka društva moći od Fonda dobiti i do 350.000 kuna po jednostavnoj proceduri uz mogućnost povećanja ovog iznosa uz dodatni pregled učinaka po objedinjenom zahtjevu.
Ukupno je za projekt osigurano 7 milijuna kuna, 3 milijuna za direktne poticaje građanima i 4 milijuna za pravne osobe. Poticanjem odnosno sufinanciranjem nabave električnih i hibridnih vozila u Hrvatskoj, planiramo postupno, ali direktno utjecati na smanjenje emisija štetnih plinova u prometu, stoji u priopćenju. S obzirom da su emisije iz prometa najznačajniji izvor onečišćenja zraka i emisija stakleničkih plinova, postizanjem ovih ciljeva utjecat ćemo na povećanje kvalitete zraka te smanjenje ukupne emisije stakleničkih plinova na razini države.
Poticanje korištenja električnih, plug-in i hibridnih vozila tema je brojnih nacionalnih politika pa tako EK na osnovu nacionalnih planova donosi procjene da će do 2015. u SAD-u u prometu biti oko milijun takvih vozila, u Kini do 2020. oko 5 milijuna, do 2020. u Francuskoj oko 2 milijuna, Njemačkoj 1 milijun, Velikoj Britaniji 1,55 milijuna. Ove brojke pokazuju snažno opredjeljenje EU prema poticanju takvih ekološki prihvatljivijih vozila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Prius odmah izgleda primamljiviji…a i Hondin hybrid! 😉
a tek yaris? ali ne hvala, kod mene su i dalje benzinci br. 1.
Prius odmah izgleda primamljiviji…a i Hondin hybrid! 😉
Dakle, najprije uvedeš kvote za solarne panele i time obeshrabriš proizvodnju čist(ij)e energije. Onda subvencioniraš (javnim novcem, ne otpisom poreza) ultraskupa vozila koja si ne može priuštiti Ivan Horvat (nema garažu), ali može Horvatinčić… Uz to, i dalje subvencioniraš izgradnju privatnih bazena – a javne dadeš u koncesiju ili zapustiš da propadnu… Samo još fale poticaji za kupovinu pršuta, tartufa i djevičanskog maslinovog ulja, te poticaji za ljetovanje na Maldivima, pa će nam slika svijeta biti jasnija. Možda kakav poticaj za kupovinu otoka?
ovog puta, začudo, ne pogoduje se zubaku nego prvenstveno toyoti koja (računajući lexus) ima 5 hibridnih modela, renaultu koji ima 4 potpuno električna modela, peugeotu koji ima 3 hibrida i 1 električni model, citroenu koji ima 2 hibrida i 1 električni model, mitsubishi ima 1 el. model, tesli, rimcu, infinitiju i nissanu-dakle opet renaultu i više mi nitko ne pada na pamet. dakle – ne pogoduje se nikome posebno nego nekome od potencijalnih kupaca. vidjet ćemo čiji će se vozni park povećati nabavkom takvih vozila pa ćemo znati za koga je ovo napravljeno. naravno, nemam ništa protiv toga, uvijek sam za ekologiju, no u ovo vrijeme kad oni smanjuju plaće službenicima, kad ukidaju potpore takvim subvencijama nema mjesta.
Uključite se u raspravu