Potpisana su tri ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte financirane iz NPOO-a: za izgradnju i opremanje dionice Beli Manastir – granica Mađarske Koridora VC; elektrifikaciju sustava prihvata i otpreme zrakoplova te njihovo električno napajanje u ZL Zadar; novi putnički terminal u trajektnoj luci Split.
Ugovori su vrijedni 77,5 milijuna eura – 45,9 milijuna vrijednost je radova na koridoru VC; vrijednost preostala dva je oko 31,6 milijuna eura. Od toga je 16 milijuna bespovratnih.
Rok izgradnje dovršetka koridora VC je 18 mjeseci čime će se “zaokružiti” ukupnih 88,6 kilometara. Izvođač je Osijek Koteks, a vrijednost radova 45,9 milijuna eura neto. Projekt se financira sredstvima EBRD-a s kamatom od 1%, i HBOR-a s fiksnom kamatom od 1,8%.
Vezano uz projekt elektrifikacija i ozelenjivanja u Zadru, član Uprave i direktor Zračne luke Josip Klišmanić kazao je da će se tim projektom postići znatna snižavanja emisije štetnih plinova. Zadarska zračna luka jedina je u EU koja je iz NPOO-a dobila sredstva.
A ravnatelj Lučke Uprave Split Vice Mihanović objasnio je benefite izgradnjom novog terminala: “Terminal ćr osloboditi Split međunarodnog režima prometa za domaći linijski promet. Naši će otočani dobiti najveći gat u gradskoj luci površine 13 tisuća četvornih metara, s pet vezova. Vrijednost projekta je više od 15 milijuna eura, dok su bespovratna sredstva 6,7 milijuna eura”, izjavio je.
Premijer Andrej Plenković istaknuo je da će završetak koridora VC kroz Hrvatsku ne samo u potpunosti integrirati Baranju u mrežu hrvatskih autocesta, već je to i doprinos Vladinom prioritetnom pogledu prema istoku Hrvatske, prema Slavoniji i Baranji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu