Za Hrvatsku će od iznimne važnosti biti projekt Dolina vodika

Autor: Poslovni.hr , 11. studeni 2024. u 15:07
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Sudionici panela Poslovnog dnevnika naveli su da bi općenito zeleni vodik kao energent trebao biti namijenjen velikim vozilima, poput brodova te kamiona, ali i industriji.

Jedan od važnih energenata u energetskoj tranziciji Europe, a i Hrvatske, bit će i vodik. Projektom Dolina vodika Sjeverni Jadran, u kojem uz Hrvatsku sudjeluju Slovenija i Italija, cilj je godišnje proizvoditi pet tisuća tona vodika iz obnovljivih izvora te implementirati njegovu upotrebu u više sektora, prije svega u industriji i prometu. Za razliku od drugih obnovljivih energenata upravo bi vodik mogao biti Hrvatska prilika, smatra Igor Grozdanić, neovisni stručnjak iz Turbomehanike.

“Upravo bi u vodiku mogli uhvatiti vlak i biti predvodnik u regiji jer od svih obnovljivih energenata i tehnologija u vodiku najmanje kasnimo za Europom. Prilika se otvara jer imamo potrošače u industriji te potrebu za dekarbonizacijom u prometu”, poručuje Grozdanić s panela konferencije Zelena tranzicija Poslovnog dnevnika na kojem se raspravljalo o tome je li upotreba vodika “pred vratima” ili tek daleka budućnost. Ipak, razvoj i primjena ovog energenta još uvijek je u povojima, iako mu Europa u svim svojim strategijama, a i kroz Zeleni plan, daje veliku važnost. Za Hrvatsku će od iznimne važnosti biti spomenuti projekt Dolina vodika koji se iz programa Obzor financira s 25 milijuna eura, a trajat će do 2030. godine. Ana Odak, članica Uprave Gitone Kvarner i predsjednica MARINN klastera, klastera koji okuplja tvrtke, znanstvene i istraživačke institucije te NGO-e od kojih neki od njih sudjeluju u projektu Dolina vodika, kaže da se u sklopu tog projekta očekuju privatna ulaganja viša od 200 milijuna eura. Sam Gitone Kvarner također, razvija projekt u sklopu Doline vodika i to prvi putnički brod na vodik koji će ploviti Jadranskim morem.

Sudionici panela Poslovnog dnevnika naveli su da bi općenito zeleni vodik kao energent trebao biti namijenjen velikim vozilima, poput brodova te kamiona, ali i industriji. “Transport će biti inicijalno tržište i vidimo značajan tržišni interes”, kaže Dalibor Sokolović, direktor Novih i održivih biznisa iz Ine. Naveo je i da se značajne količine vodika već koriste u industriji, pa i u Ini, koja je njegov najveći potrošač. Međutim riječ je o sivom vodiku koji se proizvodi iz prirodnog plina te je intencija zamijeniti ga zelenim, odnosno onim iz obnovljivih izvora energije.

Komentirajte prvi

Organizator
PARTNER
PARTNER
PARTNER
PARTNER
PARTNER
PARTNER
PARTNER

New Report

Close