Organizatori WRC Croatia Rallyja koji će se održati od 21.-24. travnja na 20 atraktivnih brzinskih ispita kroz pet hrvatskih županija – Zagrebačku, Karlovačku, Krapinsko-zagorsku, Primorsko-goransku i Varaždinsku predstavili su studiju o socio-ekonomskom utjecaju WRC-a (World Rally Championshipa) na države organizatore.
„WRC Croatia Rally mnogo je više od sportskog natjecanja. Svi koji sudjelujemo u njegovoj organizaciji, vođeni strašću, predani smo idejama i ciljevima koji prerastaju samu popularizaciju autosporta. Želimo usmjeriti pažnju na Hrvatsku. Stvoriti nove kontakte i partnerstva, omogućiti predstavljanje Hrvatske svijetu u najljepšem svijetlu, koje naša predivna zemlja zaslužuje. Naravno, tu wje i direktan socio-ekonomski benefit kojeg ćemo u partnerstvu s Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu prikazati i dokazati. Konačno, ne i manje bitno, želja nam je privući pažnju mladih i usmjeriti ih na odgovorno ponašanje u prometu i prema zaštiti okoliša. Za sve to potrebna nam je pomoć i uska suradnja s medijima, s kojima bi voljeli eksploatirati WRC i autosport kroz više segmenata, uključujući STEM, IT, turizam, sigurnost, odgovornost i promociju.“ – na početku brifinga izjavio je Daniel Šaškin, predsjednik Orgaizacijskog odbora WRC Croatia Rallyja
Znanstvenici Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu na brifingu su predstavili rezultate Studije utjecaja WRC Vodafone Portugal Rally 2019 na imidž destinacije, turističku ekonomiju i okoliš, koja je rađena nakon posljednje sezone s gledateljima i prije pandemije.
Studija koju su proveli znanstvenici Centra za istraživanja, razvoj i inovacije u turizmu, Sveučilišta Algarve, analizira utjecaj na imidž destinacije, utjecaj na okoliš te ekonomske učinke (sociodemografski profil gledatelja, njihovo mišljenje o organizaciji događanja, kao i procjenu direktnih i indirektnih učinaka).
„Nedvojbeno je da su sportske mega manifestacije idealno sredstvo za izgradnju nacionalnog identiteta, stvaranje prepoznatljivog imidža i promociju turističkih destinacija. WRC natjecanja su vrlo popularna i medijski snažno popraćena diljem svijeta što ih svrstava u skupinu vrlo utjecajnih manifestacija koje na direktnoj i indirektnoj osnovi generiraju zapažene socio-ekonomske učinke na destinacije u kojima se one odvijaju. U ekonomskom smislu to se ponajprije prepoznaje u značajnom dotoku novca u obliku izravne potrošnje sudionika i investicija od strane organizatora i domaćina, ali isto tako treba uzeti u obzir i indirektne gospodarske aktivnosti kao što su osnaživanje lanaca dodane vrijednosti, stvorena nova radna mjesta i izdašna medijska prava. U društvenom kontekstu sportske mega manifestacije su prije svega sredstvo zabave i druženja među ljudima, ali i izvor ponosa lokalnih zajednica koje su u stanju biti domaćini tako velikim natjecanjima. Izrazito se veselimo provedbi istraživanja i izradi studije o procjeni utjecaja WRC Croatia Rally na prostor Središnje Hrvatske. Očekujemo dobar odaziv svih predviđenih ciljnih skupina, zanimljive podatke i kvalitetnu osnovu za donošenje zaključaka. Vjerujemo da ćemo uspjeti postaviti kvalitetan sustav kontinuiranog praćenja učinaka ove vrijedne manifestacije˝, ističe Oliver Kesar, redoviti profesor na Katedri za turizam Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
WRC Croatia Rally ove godine očekuje i rekordan broj gledatelja na nekom od sportskih događanja u zemlji ikada, naime, prema predviđanjima organizatora u posebnim fan zonama i uz stazu natjecanje će pratiti više od 350.000 ljudi, čiji se dolazak očekuje iz zemalja Europe pa i mnogih zemalja svijeta. Na natjecanju u travnju obožavatelji oktanskih atrakcija moći će vidjeti i revolucionarnu novu generaciju hibridnih Rally1 vozila, prvi put predstavljena početkom sezone. Inače, ovo najpopularnije automobilističko natjecanje u svijetu uz F1 redovito prati preko 250 TV postaja i oko 836 milijuna ljudi u cijelom svijetu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu