Otkako se objavilo da Westgate prestaje biti primarno šoping centar, te se okreće konceptu Business Cityja, kompleksa s uredskim i konferencijskim kapacitetima, IT kampus, te zdravstveni i sportski centar, u sjeni prolazi i to da se ta najveća privatna poduzetnička zona u RH priprema za posve nove investicijske projekte.
Tko su budući korisnici?
Konkretno, na jednoj od njezinih parcela, koje su u mirovanju, kreće se s projektom izgradnje Centra za ispitivanje tehnologije i komponenti za električna vozila, a sada je od Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja tvrtka Westgate Zona zatražila i provođenje ispitivanja utjecaja na okoliš kompleksa za sastavljanje dijelova električnih bicikala.
Riječ je o dvije parcele smještene tik uz Westgateov trgovački centar, nadomak Zaprešića i uz autocestu Zagreb – Macelj, a za koje je formalno u oba slučaja investitor sam Westgate. Kako se neslužbeno doznaje, posrijedi su dva odvojena projekta koje po sistemu “ključ u ruke” Westgate Zona priprema i predaje budućim korisnicima. No, u Westgateu zasad još s njihovim imenima i ostalim detaljima oko investicija ne izlaze u javnost.
Prema informacijama do kojih je Poslovni dnevnik došao iz neslužbenih izvora, Centar za električna vozila priprema se za tvrtku Project 3 mobility, koja razvija robotaksije, čiji je pokretač Mate Rimac, a kojemu su se pridružili i drugi poznati domaći i strani ulagači, među kojima je zadnji bio investicijski fond iz Saudijske Arabije.
Drugi se, pak, projekt za koji je od Ministarstva gospodarstva upravo zatražena ocjena utjecaja na okoliš, prema dostupnim informacijama, priprema se za proizvođača električnih bicikala iz Njemačke.
Prije pola godine u jednom intervjuu Westgateov CEO Denis Čupić potvrdio je da su prvi ugovori za Business Park, već bili potpisani, a pritom je jedan, kako je istaknuo, proizvodni objekt za poznatog proizvođača vozila.
Prethodno su, inače, vijesti o tome da će se u sklopu Westgatea graditi kapaciteti u segmentu električnih vozila, u domaćim medijima protumačili kao mogući dolazak konkurencije Mati Rimcu.
Iz dokumentacije o ova dva projekta na lokaciji Westgatea doznaje se da je riječ o velikim površinama i samih parcela i nekretnina koje se na njima planira graditi.
Za Centar za ispitivanje tehnologije i komponenti za električna vozila, za koje je predviđeno i sastavljanje vozila, navedeno je kako se gradnja predviđa na čestici ukupne površine od gotovo 81 tisuću četvornih metara, a planirana je hala od preko 42 tisuće četvornih metara za sklapanje električnih automobila iz dostavljenih dijelova, skladištenje, te uredski prostor, uz servis za vozila i dijelova, te opremu za ispitivanje kvalitete.
Godišnji kapacitet sastavljenih električnih vozila je, prema dokumentaciji, oko 30 tisuća.
U tri smjene
Novi projekt za električne bicikle predviđen je na manjoj površini, čestici veličine oko 38 tisuća četvornih metara, a površina objekta oko 15 tisuća četvornih metara. U proizvodnom dijelu predviđeno je i sklapanje pogonskih sustava električnih bicikala i ispitivanje njihove kvalitete, te površine za skladištenje, izložbene površine i uredski prostor.
Što se kapaciteta tiče, procjena je da će se raditi u tri smjene s najviše 134 zaposlenika u smjeni. Što se vremenskih rokova tiče, za samu gradnju objekta i opremanje predviđa se da bude realizirano u roku od 12 mjeseci, a u dokumentaciji se navodi i da će proizvodne linije biti instalirane ovisno o potražnji i planiranom rastu prodajnih količina, a puni kapacitetom sklapanja, procjena je da će zaprešićki pogoni raditi u 2030.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu