Wellness usluge trebaju imati nižu stopu PDV-a, kao u konkurentskim zemljama

Autor: Poslovni.hr/Hina , 12. listopad 2014. u 11:08
Foto: Petar Glebov / Pixsell

U Hrvatskoj raste broja wellness centara, no malo ih je koji stvarno rade na razvoju usluga i noviteta, kaže Ivana Kolar.

U Hrvatskoj raste broja wellness centara, no malo ih je koji stvarno rade na razvoju usluga i noviteta, a još ih je manje s nekom svojom ili bar regionalnom autentičnošću, što je pokazatelj slabog korištenja prirodnih resursa u tim centrima, ocjena je Ivane Kolar, potpredsjednice Wellness i fitness udruge Hrvatske te direktorice Termi Tuhelj. U Tuhelju se do danas održava 4. Balkan Spa Summit. Skup je okupio stručnjake i predstavnike industrije iz jugoistočne Europe, uključujući Tursku.

Kolar ističe i problem nedostatka novca za prave investicije, posebno s obzirom na visinu stope PDV-a na hotelske i druge ugostiteljske usluge. Primjerice, navodi, wellness usluge nisu u Hrvatskoj, kao u susjednim državama, oporezovane kao ugostiteljska usluga, već se na njih plaća puna stopa PDV-a čime se, kako smatra, stvara premala razlika u cijeni, opstruira razvoj i ulaganja te stvara nedovoljna konkurentnost. Također, istaknuli su sudionici, investicije u takve sadržaje su velike, kao i sami troškovi održavanja, a izazov je zapošljavanje odnosno pronalazak profesionalaca specijaliziranih za wellness te njihova kontinuirana edukacija, jer je u Hrvatskoj premalo specijaliziranih centara koji se ističu svojom ponudom.

To je posebno loše za kontinentalne dijelove Hrvatske, gdje bi upravo wellness mogao postati i jačim motivom dolazaka gostiju nego do sada, kaže Kolar naglašavajući da je potražnja za takvim uslugama sve veća zbog današnjeg stresnog načina života koji traži predah i odmor. Zbog toga Kolar vjeruje da će Hrvatska, a pogotovo njezina sjeverozapadna regija u idućih deset godina postati vodeća u ovom dijelu Europe.

Komentirajte prvi

New Report

Close