Wal-Mart ulazi na tržište Indije

Autor: Ksenija Končevski , 28. studeni 2006. u 06:30

U suradnji s indijskom tvrtkom Bharti Enterprises Wal-Mart će u četiri ili pet godina otvoriti nekoliko stotina prodavaonica diljem Indije

Povukavši se s tržišta Južne Koreje te pribjegavši ekspanziji u Kini gdje je uložila oko milijardu dolara u kupnju najvećeg kineskog maloprodajnog trgovačkog lanca Trust-Marta, Uprava američkog Wal-Marta se probija i na tržište Indije. Najveći svjetski maloprodajni trgovački lanac je u suradnji s indijskom tvrtkom Bharti Enterprises potpisao sporazum u skladu s kojim će “zajednički istraživati poslovne mogućnosti u Indiji”. Iako šef indijske tvrtke Bharti Enterprises Sunil Mittal nije želio otkriti vrijednost sporazuma, poslovni list Financial Express javlja da će dvije tvrtke prvobitno investirati 100 milijuna dolara, od ukupno 1,46 milijardi dolara.

Mittal je kazao da će dvije kompanije u sljedećih četiri ili pet godina otvoriti nekoliko stotina prodavaonica diljem Indije pod Wal-Martovim imenom. Do suradnje Wal-Marta i Bhartija došlo je nakon što je britanski rival Tesco prekinuo pregovore s tom indijskom tvrtkom. Vodstvo Tesca je također pokušalo postići sličan sporazum s Bhartijem, no pregovori su prekinuti prošloga tjedna. Osim s Tescom i Wal-Martom Bharti je pregovarao i s francuskim Carrefourom i njemačkim Metroom. Suradnja s tom indijskim tvrtkom od velikog je značaja za Wal-Mart koji će uz njezinu pomoć uvećati prisutnost na rastućem tržištu Indije. Tamošnja maloprodajna trgovačka industrija vrijedna je, procjenjuje se, oko 300 milijardi dolara, a prognozira se da će u 2010. narasti na 427 milijardi dolara, a 2015. njezina će vrijednost skočiti na 637 milijardi dolara. odstvo Wal-Marta u listopadu je obznanilo širenje poslovanja u Kinu nakon što je prije toga, krajem svibnja, obznanilo povlačenje s tržište Južne Koreje. Tamo je prodala svoju podružnicu južnokorejskoj maloprodajnoj grupi Shinsegae za 874 milijuna dolara. Pet mjeseci nakon toga za milijardu je dolara u Kini preuzeo najveći kineski maloprodajni trgovački lanac Trust-Mart sa stotinu hipermarketa.

To je bio veliki korak naprijed za Wal-Martovu strategiju širenja u Kini, kojim je američka kompanija omogućila udvostručenje prisutnosti na tom tržištu. Konkurencija među inozemnim maloprodajnim trgovačkim lancima u Kini je oštra, a natječaj za Trust-Mart polučio je interes vodećih svjetskih kompanija u industriji. Osim Wal-Marta, na natječaj su se javili francuski Carrefour, britanski Tesco te kineski Lianhua. Dok se Wal-Mart ubrzano širi na inozemnim brzorastućim tržištima, na domaćem, u Sjedinjenim Američkim Državama, nailazi na prepreke u širenju poslovanja. Poslovanje u Kini za dvadesetak bi godina, smatra Uprava, moglo dosegnuti veličinu onoga na domaćem tržištu. Dok u SAD raspolaže s ukupno 3700 prodavaonica, u Kini ih je do prošloga mjeseca imao tek 66. Wal-Mart, ali i ostale međunarodne tvrtke sve se više okreću rastućim tržištima Kine i Indije, nadajući se da će profitirati od njihovih rastućih gospodarstava. Wal-Mart je poslovanje za treći ovogodišnji kvartala zaključio 11-postotnim skokom dobiti na 2,65 milijardi dolara spram 2,37 milijardi dolara koliko je iznosila u istom lanjskom razdoblju, uz 12-postotno uvećanje prihoda na 83,5 milijardi dolara. U nastojanju pridobivanja kupaca, predsjednik Uprave H. Lee Scott je na početku ovogodišnje predblagdanske prodajne sezone smanjio cijene igračaka, malih kućanskih aparata, elektronike te generičkih lijekova. Wal-Mart u SAD-u ima 3900 trgovina u SAD-u, a 1. studenoga ih je diljem svijeta imao ukupno 6640.

Komentirajte prvi

New Report

Close