Wal-Mart kupuje kineski trgovački lanac Trust-Mart

Autor: Ksenija Končevski , 18. listopad 2006. u 06:30

To je veliki korak naprijed za Wal-Martovu strategiju širenja u Kini koji će američkoj kompaniji omogućiti da s više od 100 novih hipermarketa više nego udvostruči svoju prisutnost na tom tržištu

Nakon što je krajem svibnja obznanila povlačenje s tržište Južne Koreje prodavši svoju podružnicu tamošnjoj maloprodajnoj grupi Shinsegae za 874 milijuna dolara uprava najvećeg svjetskog maloprodajnog trgovačkog lanca Wal-Mart teren ekspanziju sada priprema u Kini. Wal-Mart će, naime, investirati oko milijardu dolara u kupnju najvećeg kineskog maloprodajnog trgovačkog lanca Trust-Mart. Kako javlja list The Wal Street Journal, američka će kompanija od tajvanske tvrtke Trust-Mart u Kini preuzeti 100 hipermarketa. To je veliki korak naprijed za Wal-Martovu strategiju širenja u Kini koji će američkoj kompaniji omogućiti da više nego udvostruči svoju prisutnost na tom tržištu. Kina za Wal-Mart predstavlja mogućnost da prigrabi veliko inozemno brzorastuće tržište, dok na domaćem tržištu u Sjedinjenim Američkim Državama nailazi na prepreke u širenju poslovanja. Wal-Mart već neko vrijeme pokušava proširiti svoje poslovanje u Kini, a uprava tvrdi da bi njegovo poslovanje u Kini za dvadesetak godina moglo dosegnuti veličinu onoga na domaćem tržištu. Dok u SAD raspolaže s ukupno 3700 prodavaonica, u Kini ih zasad ima tek 66. Transakcija će, dobije li zeleno svjetlo od strane kineskog tržišnog regulatora, najvjerojatnije biti zaključena do kraja ove godine, a Wal-Mart će po broju hipermarketa u Kini konkurirati francuskom Carrefouru koji raspolaže sa 200 prodavaonica, ali i znatno većim kineskim konkurentima, China Resources i grupi Shangai Brilliance. Riječ je o najvećim kineskim maloprodajnim trgovačkim lancima koji ostvaruju više od 3 milijardi dolara prihoda od prodaje i zajednički drži više od 8 tisuća prodavaonica.

Internacionalne tvrtke sve se više okreću Kini nadajući se da će profitirati od njezina rastućeg gospodarstva. Konkurencija među inozemnim maloprodajnim trgovačkim lancima u Kini je oštra, a natječaj za Trust-Mart polučio je interes vodećih svjetskih kompanija u industriji. Osim Wal-Marta, na natječaj su se javili francuski Carrefour, britanski Tesco te kineski Lianhua. Vlasnik hipermarketa u više od 20 kineskih provincija, Trust-Mart, lani je ostvario 1,67 milijardi dolara prihoda od prodaje, zapošljava više od 30.000 ljudi, a na policama nudi gotovo 20.000 proizvoda. Prvu prodavaonicu u Kini Wal-Mart je otvorio prije deset godina. Pripremajući se za širenje poslovanja, vodstvo kompanije je u ožujku objavilo da planira zaposliti dodatnih 150 tisuća radnika. Ekspanzija na inozemnim tržištima upravi Wal-Marta postaje sve važnija u vrijeme sporijeg rasta prodaje u SAD-u. Dok je u svojim američkim prodavaonicama za rujan kompanija bilježila 7,9-postotni rast prodaje u rujnu, internacionalno je poslovanje istovremeno bilježilo 32-postotni rast. Međutim, Wal-Martu ne cvjetaju ruže na svim inozemnim tržištima. Uprava američke kompanija je u srpnju, dva mjeseca nakon objave o napuštanju Koreje, priopćila da se povlači i s njemačkog tržišta.




Komentirajte prvi

New Report

Close