Vruće ljeto ispraznilo marine, u plus će samo s novim sadržajima i vezovima

Autor: Marija Crnjak , 08. rujan 2015. u 22:00
Kod ovakve tople i sunčane sezone, nautičari pretežno odabiru vez u nebrojenim uvalama na našoj obali i otocima, kažu u ACI-ju/Fotolia

Od ulaska u EU i prelaskom na hrvatsku zastavu, strani brodovi mogu se vezati i u lučicama.

Zbog stabilnog i toplog vremena bez kiše i mirnog mora mnoge je nautičare ovog ljeta privukla dulja plovidba i sidrenje u brojnim jadranskim uvalama, zbog čega je većini marina pao promet u odnosu na prošlu godinu, doznaje Poslovni dnevnik.

Također, kako nam kažu u marinama, ekonomska kriza koja se i dalje osjeća najviše je pogodila vlasnike manjih brodova kojima su marine postale preskupe. Usto, s ulaskom u EU i prelaskom na hrvatsku zastavu, strani brodovi mogu se vezati i u lučicama i u sportskim lučicama, što je također smanjilo promet marinama. Navedene okolnosti su još jednom podsjetile na nužnost ulaganja u dodatne sadržaje u marinama, kao i izgradnju većeg broja vezova za velika plovila, na što se odlučuju investitori kako bi održali rast prihoda, ali i povećali cijene i profitabilnost. Za ocjene sezone ipak je prerano, slažu se svi, jer ona je još uvijek u punom jeku.

 

45mil.

eura uložila je Dogus Grupa u D-Marin Resort u Šibeniku

"Upiti za vez u marinama, kako za godišnji tako i za tranzitni vez, sve više se odnose na veća plovila, jahte ili megajahte, a na žalost zbog starosti marina još uvijek nemamo dovoljnih kapaciteta za prihvat megajahti. Kod ovakve tople i sunčane sezone nautičari pretežno odabiru vez u nebrojenim uvalama na našoj obali i otocima umjesto veza u marinama. Vez u marini u takvim je prilikama skoro pa nužno zlo, odnosno potreba za sanitarijama i dodatnom nabavom prehrane za brod. U ACI marinama je zabilježeno smanjenje broja dana koje jedno plovilo provede u marini za 10 posto, što znači da iako uplove, plovila se puno manje zadržavaju u marinama.

 

5milijuna

kuna ulaže Tehnomont u uređenje Marine Veruda i izgradnju bazena

Naime, marine moraju biti izrazito atraktivne i nuditi interesantne sadržaje i usluge da bi gosti tijekom ovakve sezone pojačali posjete marinama. Upravo na tom segmentu ACI aktivno radi", otkrivaju u kompaniji koja raspolaže s ukupno šest tisuća vezova u moru te 740 veza na kopnu, što čini 26 posto ukupnih kapaciteta hrvatskog nautičkog turizma. U ACI-u, koji godišnje u sustav marina ulože prosječno 80 milijuna kuna, u 2015. godini u marine ulažu ukupno 92,5 milijuna kuna, u izgradnju nove ACI marine Slano, rekonstrukciju kopnenog dijela marine Pomer, te u zamjenu pontona u sklopu rekonstrukcije maritimnog dijela marine Cres.

 

Duka

Dodatnim sadržajima potičemo duži boravak u našim marinama

U izradi su idejna rješenja preuređenja ACI marina u Opatiji te Rovinju, koji bi trebao biti prva ACI-eva marina za prihvat megajahti. "Radi se na izmjeni koncepta akvatorija marine, tako da u budućem periodu marina ima mogućnost i kapacitete za prihvat megajahti. U kopnenom dijelu izgradit će se nove zgrade i šetnice marine koji će se vizualno uklopiti u krajolik i vizuru okoliša, a koncept pretpostavlja luksuznu marinu koja će nuditi infrastrukturu za prihvat megajahti i koja će nuditi sve sadržaje i usluge primjerene toj kategoriji gostiju", najavljuju u ACI-u. Investicije turske Dogus Grupe u hrvatski nautički turizam osmišljene su upravo s ciljem da nautičarima pruže dodatan sadržaj i luksuznu uslugu.

 

92,5mil.

kuna u 2015. godini ulaže ACI u svoj lanac od 22 marine

Kako je poznato, tvrtka je ove godine dovršila ulaganje u luksuzni D-resort u šibenskoj marini Mandalina vrijedno 45 milijuna eura. Ove godine i njima je zbog lijepog vremena pala popunjenost, doduše ne i prihod, kako nam je potvrdio Božidar Duka, regionalni direktor D-Marin Marinas Group Croatia.  "U prvih osam mjeseci ove godine D-Marin marine u Hrvatskoj zabilježile su prosječan pad popunjenosti godišnjeg veza za oko 3 posto, no ukupni prihod je veći zbog dolaska većih plovila. Kako je nautička sezona još uvijek u punom jeku, o konačnim rezultatima je prerano govoriti. Strategija D-Marin Marinas grupe je postaviti nove standarde u kvaliteti usluge, infrastrukture i sadržaja, stvarajući mrežu premium odredišta za nautičare.

 

716milijuna

kuna prihoda ostvareno je u 2014. godini u 112 hrvatskih luka nautičkog turizma

Nakon ulaganja u jedinoj hrvatskoj marini za megajahte u Šibeniku, nastavljamo ulagati u D-Marin Dalmaciju, najveću marinu u regiji u kojoj sljedeće sezone planiramo otvoriti ekskluzivni beach club. Nakon toga ćemo se usmjeriti na našu boutique marinu D-Marin Borik, kako bismo gostima osigurali jednak standard u svim našim marinama. Osiguravanjem dodatnih sadržaja potičemo duži boravak u našim marinama", ističe Duka. Tehnomontova Marina Veruda u Puli jedna je od marina koja je ulaganjima i novom prodajnom strategijom ove godine uspjela povećati popunjenost, otkriva Gordana Deranja, predsjednica Uprave Tehnomonta.  

 

Deranja

Ne biste vjerovali koliko jedan bazen znači gostima kojima su dostupne najljepše uvale Jadrana

"U prvih sedam mjeseci uspjeli smo povećati prihod u marini za 12 posto, ostvarivši prihod od 16,5 milijuna kuna, uz porast dobiti u tom periodu za 28 posto. Veći promet rezultat je dovođenja većih brodova koji ne mogu stati u komunalne luke, a goste smo dodatno privukli ulaganjem u oblaganje betonskih molova. U idućoj sezoni goste će dočekati i novi bazen s puno dodatnih sadržaja, čemu se naši korisnici jako vesele. Ne biste vjerovali koliko jedan bazen znači gostima kojima su dostupne najljepše uvale Jadrana", kaže Deranja. Ukupna ulaganja Tehnomonta u marinu Veruda iznosit će oko pet milijuna kuna. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

uz ovakav naslov, jel potrebno uopće čitati ovo smeće? ne.. crnjak živi

New Report

Close