O utjecaju pandemija koronavirusa na potrošačke navike hrvatskih građana dosad je provedeno više istraživanja.
Jedno takvo objavio je jučer i HNB, čija analiza navika plaćanja kaže da se od ožujka do listopada 2020. broj internetskih transakcija u odnosu na isto razdoblje godinu ranije povećao za oko 34 posto, a njihova vrijednost porasla je oko 38 posto.
Usto, udjel kartičnih plaćanja lani je bio pet postotnih bodova veći.
Iako građani u maloprodaji uobičajeno preferiraju fizičku kupovinu i gotov novac, pandemija, ali i potres u Zagrebu i okolici, ostavili su traga na navikama u smislu ubrzavanja stope rasta internetske kupnje i udjela bezgotovinskih plaćanja u odnosu na gotovinu, ističe u novom HNBlogu direktor Direkcije za nadzor platnog prometa Tomislav Mišić.
Prema toj analizi, udjel kartičnih plaćanja u ukupnom broju fiskaliziranih računa u cijeloj 2020. iznosio je nešto više od petine (21%), dok je godinu prije njihov udjel bio16 posto. Prijašnjih godina udjel kartičnih plaćanja prosječno je rastao znatno sporije, po dva postotna boda.
Promatraju li se vrijednosti transakcija kartičnih plaćanja u ukupnoj vrijednosti fiskaliziranih računa, njihov je udjel porastao sa 44 na 46 posto, što potvrđuje da se za karticama pri plaćanju sve više poseže i za manje iznose računa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu