Poslovna 2023. donijet će brojne izazove. Ono što je pozitivno upravo za esport industriju je njezina prilagodljivost što smo vidjeli i prethodnih nekoliko kriznih godina. Ona već na svjetskoj razini ima tržišnu vrijednost između 1,5 i 2 milijarde dolara.
Zabrinjava činjenica da Newzoo (najpoznatija analitička tvrtka za gaming i esport) prognozira stagnaciju i pad gaming tržišta od -4.3% u 2022., tijekom procesa tržišne korekcije nakon rekordnih pandemijskih godina. No mjesta za pesimizam nema jer nama najbitniji sektor, onaj PC gaminga raste 0,5%, dok su najteže pogođene browser (-16.7%), mobilne (-6.4%) i konzolaške (-4.2%) igre.
Najtvrdokorniji fanovi računalnih igara (PC) ne odriču se glavnog izvora zabave, dok mobilne gaming aplikacije vode konstantnu borbu s drugim izvorima zabave u mobilnom svijetu. Esport turniri na inozemnoj sceni postaju sve veći, nastoje privući najpopularnije i najbolje svjetske igrače i timove tako što nagradni fondovi rastu. Na svjetskim turnirima oni prelaze višemilijunske iznose i gledateljstva koja broje desetke milijuna ljudi u prijenosima uživo.
Tu se sada dolazi do glavnog problema na domaćem i regionalnom tržištu. Ono nije u potpunosti prepoznalo veliki potencijal esport industrije. Nagradni fondovi kod nas su u rasponu od nekoliko tisuća do nekoliko desetaka tisuća eura – daleko ispod razine koja bi privukla svjetsku gaming elitu. Iako se tu prvenstveno radi o manjku sponzorstava, postoji niz alata koji se može aktivirati kako bi se Hrvatsku stavilo na globalnu mapu esport turnira.
Golem potencijal odavno su prepoznali veliki globalni igrači. Francuski predsjednik Emmanuel Macron javno je rekao kako od Francuske želi napraviti globalni centar gaminga i esporta. Saudijska Arabija ima cilj postaviti esport kao jedan od 4 stupa razvoja vlastitog tržišta i otvaranja prema svijetu do 2030. s ulaganjem od 38 milijardi dolara. Poljske Katowice imaju povijest privlačenja gotovo 200 tisuća posjetitelja godišnje zbog esport, uz svjetsku publiku putem digitalnih kanala koja broji 40 milijuna ljudi.
Čak i susjedi u Srbiji planiraju izgraditi ‘Gaming Village’ s esport dvoranom od 10.000 sjedišta. Ulaganje u esport ulaganje je u budućnost. Što budemo imali više natjecanja, timova, sponzora i medija vezanih za esport, bit ćemo u boljoj poziciji ove industrije budućnosti. Krajnje je vrijeme da se Hrvatska ukrca na taj brod koji se ubrzano kreće uzlaznom putanjom.