Ako je strategija MOL-a zatvaranje Ininih rafinerija, kao što pišu današnje novine, Vlada i MOL sigurno se neće dogovoriti oko Ine jer bi to bio zločin, izjavio je nakon sjednice Vlade ministar gospodarstva i šef Vladina pregovaračkog tima s MOL-om oko Ine Ivan Vrdoljak.
"Ako je strategija ono što danas piše u novinama – zatvaranje rafinerija, onda se sigurno nećemo dogovoriti. To bi bio zločin prema zaposlenicima Ine, hrvatskoj industriji i energetskoj stabilnost. Zločini se ne mogu dogovoriti i to se neće dogoditi", rekao je Vrdoljak.
Upitan je li Vlada ili pregovarački tim dobio bilo kakve službene informacije iz MOL-a o njihovoj navodnoj namjeri zatvaranja rafinerija u Rijeci i Sisku, Vrdoljak je odgovorio da Vlada nije dobila MOL-ov strateški plan za Inu te da u tome i jest najveći problem.
Vlada očekuje taj plan prije sljedećeg kruga pregovora, rekao je Vrdoljak te podsjetio da je Vlada MOL-u predstavila svoj prijedlog korporativnog upravljanja Inom.
"Očekujem da oni konkretiziraju strategiju kako bismo uopće mogli razgovarati", dodao je.
Upitan kakva je pozicija Hrvatske s obzirom na najnoviji stav Europske komisije, koja smatra da su bilateralni ugovori za izgradnju plinovoda Južni tok koji su potpisani između Gazpromai Rusije te Bugarske, Srbije, Mađarske, Grčke, Slovenije, Hrvatske i Austrije u suprotnosti sa zakonima Europske unije i moraju se ponovno dogovoriti, kazao je da Hrvatska s tim nema problema jer se sve što je potpisano u mandatu aktualne Vlade veže uz odvojak, a na glavnu trasu Južnoga toka.
Na novinarsku opasku kako se čini da je Hrvatska ponovno na početku realizacije projekta LNG terminala na Krku premda se prije godinu dana činilo drukčije, odgovorio je da je u proteklih godinu dana izrađena studija izvodivosti, ali da je riječ o velikom energetskom projektu i velikom ulaganju za čiju realizaciju Hrvatska traži partnera s kojim bi podijelila rizik.
Prije godinu dana, podsjetio je Vrdoljak, stav Katara je bio da je spreman opskrbljivati LNG terminal, a takav je po njegovim riječima stav i danas.
Kazao je da Vlada neće preuzeti rizik izgradnje dok ne nađe strateške partnere koji će s njom graditi LNG terminal.
"Bilo bi preneozbiljno igrati se sa 600 milijuna eura hrvatskih građana", kaže Vrdoljak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.***vjerojatno ne, ali mogli bi uskoro čitati u yutarnjem i večernjem o mađarskim fašistima u 2. svjetskom ratu i kako su surađivali sa nacistima
Šta će vladi INA ?
Kada bi vlada postala večinski vlasnik INE odmah bi ulupala miliarde u obnovu rafinerija koje nikom ne trebaju.
——————
Sada kada je mađarski MOL prisvojio upravljanje INOM hoćemo li na benzijskim pumpama imati dvojezične natpise kao i na željezničkim postajama prije sto godina ?
Uključite se u raspravu