Ministar financija Boris Lalovac nada se provedbi monetizacije autocesta do kraja godine.
"Cilj je da se monetizacija isključivo koristi za smanjivanje javnog duga. Proračunski deficit neće biti takav problem u budućnosti, međutim javni dug svakako hoće…", izjavio je uoči sjednice Vlade dodavši da se intenzivno razgovara s ministrom prometa Sinišom Hajdašem Dončićem o novim ponudama. Procijenio je da bi se monetizacijom moglo dobiti otprilike tri milijarde eura, pa bi se za toliko smanjio i javni dug.Analitičari upozoravaju da bi tijekom ove i iduće godine razina javnog duga mogla nastaviti rasti.
3mlrd.
eura moglo bi se dobiti monetizacijom autocesta
Već jesenska promjena metodologije obuhvata duga opće države, u skladu s novom metodologijom ESA 2010, mogla bi značajno statistički utjecati na snažan rast javnog duga i njegovog udjela u BDP-u, s obzirom na to da postoji mogućnost da u obuhvat budu uključeni Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb s popriličnim obvezama. Uključe li se i dugovi autocesta, kao i HBOR-a u izračun ukupnog javnog duga, njegov udjel mogao bi, kažu pojedini analitičari, premašiti i 80 posto BDP-a.
Lalovac je rekao da ga hrvatski javni dug zabrinjava jer "svako povećanje javnog duga znači puno teže reforme koje se trebaju provesti u budućnosti. A kad premaši 60 posto BDP-a svakako da vam nije lako, nego kad je na 40 posto", rekao je. Prema najnovijim Eurostatovim podacima, hrvatski javni dug dosegnuo je u prvom tromjesečju 221,8 milijardi kuna, što je za 1,6 milijardi više nego u prethodnom kvartalu. To čini 68 posto BDP-a, što je za 0,6 postotnih bodova više nego na kraju zadnjeg tromjesečja 2013.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.@ e_tugo ,
” Rasprodaja je siguran znak pomanjkanja znanja “.
Siguran sam da će SDP+HNS Kukuriku Vlada sa svojim drugarima sve rasprodati , pojesti , popiti i posrati.
A dug će i dalje ostati.
To su već dokazali više puta.
Od 45. do 90.
Od 2000. do 2003.
Od 2011. do 2014.
Na ovakve teme nije potreban nikakav komentar, priče o većoj učinkovitosti privatnog sektora su prodavanje magle za prikrivanje nesposobnosti. Ono što mene impresionira je stav ljudi koji rade u HRV pogotovo u državnoj službi, kao da je to neko strano tijelo od kojeg možeš uzimati koliko nekome treba, to je ostatak socijalističke ideologije prema kojoj “svatko dobiva koliko mu je potrebno” tako da se on sam namiri bez obzira na posljedice onog što i koliko uzme. Nitko tu ne radi s osjećajem da čuva zemlju i trudi se da ju unaprjedi, bitno je uzeti novce i pobjeći jer kad se nagrabi Lalovcu i comp (bez obzira na stranke da se razumijemo) nije bitno koliko košta i čija je autocesta jer će imati dovoljno da ju plati.
Rasprodaja je siguran znak pomanjkanja znanja i vizije. Takvi nam ministri ne trebaju. Priče o većoj učinkovitosti privatnog sektora samo su prazne riječi, mantre bez sadržaja. Onaj tko zna i hoće radit će savjesno i zdušno i kod privatnika i za državu.
@pero
Stavimo na stranu trenutne financiske poteskoce drzave i rijesavanje problema rasprodajom.
Dali bi ove tvrtke da je stanje financiski stabilo trebae ostati u drzavnome vlasnistvu?
Ako se vec prodaje dali je bolje sad dok novca na trzistu ima a investitori nemaju kamo ulagat(cak se i hrvatska zaduzuje za 4,5%) ili cekat novu krizu za koju godinu kada ces placat da netko preuzme(restrukturirat utuci lovu da se moze uopce prodat)
Uključite se u raspravu