Nakon ove odluke neki automobili pojeftinit će do 12.000 kuna, a rabljeni će biti skuplji

Autor: Poslovni.hr/Hina , 10. siječanj 2013. u 14:32
Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Prihvaćen Zakon o posebnom porezu na vozila.

Vlada je danas prihvatila prijedlog Zakona o posebnom porezu na motorna vozila kojim se želi od 1. srpnja destimulirati kupovanje automobila s visokom emisijom ugljičnog dioksida (CO2) i uvoz starih automobila, a potaknuti kupovanje kvalitetnih novih vozila s niskom emisijom CO2.

Ministar financija Slavko Linić rekao je da se novim zakonom oporezivanje automobila vezuje uz zaštitu okoliša i emisiju CO2, te istodobno nastoji riješiti problem uvoza starih automobila, budući da nakon ulaska u EU Hrvatska postaje dio zajedničkog europskog tržišta i ne može donositi posebne poreze na uvoz starih vozila.

Posebni porez na motorna vozila ubuduće će se formirati na osnovu nabavne vrijednosti vozila i ovisno o emisiji CO2, što znači da će automobili koji emitiraju manje od 120 grama CO2 po kilometru značajno pojeftiniti, oni koji emitiraju između 120 i 130 grama po kilometru ostat će na istoj ili malo nižoj cijeni, a oni s emisijom iznad 130 grama po kilometru će značajno poskupjeti.

Pogotovo ćemo jače oporezivati aute sa snažnijim motorima i većom emisijom štetnih plinova te stare automobile sa zastarjelom tehnologijom kako bi zaustavili njihov veći priljev u Hrvatsku, najavio je Linić.

Vladina simulacija pokazuje da bi s novim porezom, primjerice, Renault Twingo Trend 1.2 16V, koji emitira 119 grama CO2 po kilometru, a sada stoji 77.300 kuna, pojeftinio za više od 4.000 kuna. Istodobno bi Renault Clio Grandtour 1.5 dCi, koji emitira 135 grama po kilometru, a dosad je stajao 108.100 kuna, poskupio za više od 1.300 kuna.

Kod skupljih vozila, čija je osnovica za oporezivanje iznad 150.000 kuna, razlike u novim cijenama su znatno veće. Tako bi Honda Civic 1.8 Sport, s emisijom od 145 grama po kilometru i cijenom od 155.000 kuna, trebala poskupjeti za više od 7.200 kuna, dok bi Honda Civic 2.2 Sport, koja sada stoji gotovo 196.000 kuna, zbog niske emisije CO2 od svega 115 grama po kilometru trebala pojeftiniti za 12.300 kuna.

Oporezivat će se automobili za osobnu upotrebu, a od oporezivanja se izuzimaju vozila namijenjena obavljanju gospodarske djelatnosti. Također se zbog neznatnih prihoda u proračunu ukidaju posebni porezi na promet plovila i zrakoplova.

Linić je najavio i da će se zbog dosadašnje nekonkurentnosti Hrvatske u izvozu starih automobila, omogućiti izvoznicima odbijanje plaćenog poreza za iznos amortizacije vozila za vrijeme korištenja u Hrvatskoj.

 

Komentari (3)
Pogledajte sve

da li se samo meni čini da će dosta polovnih auta zapravo pojeftiniti, naravno simbolično? Do sada je trosarina na polovne aute od 1600-2500cm2 i do vrijednosti 50000kn bila 26%, a sa novim zakonom će biti recimo 6+11(15)%, a iznad 50000kn 6.5+11(15)%? uzeo sam primjer auto srednje klase sa nekim obicnim dizel motorom.

evo, tko kaže da Linić samo uzima od naroda, prosjek starosti automobila u Hrvatskoj je 11,8 godina, tako da samo trebate prodati svoj polovni automobil kada poskupe i evo love, bravo slavko, tako se vode financije,[emo_plazi]
samo se ne smije dugo čekati, jer ako svi krenu prodavati cijena će pasti i onda će Vam opet Linić biti kriv, a zamislite kako će tek zaj….ti ove državne dužnosnike i lokalne trošače državnog novca, neće više kupovati bijesne limuzine od 600 000 kn, sada će morati platiti 700 000,još jednom bravo Slavek, ako imaš savjetnika, odmah ga otpusti[emo_plazi]

…daklem,ovaj stalno menja…dragi Slavkec,lepo si nam ukinuo povrat PDV-a za kupnju auta na firmu,pa sad kombiniraj kako hoćeš…blagajna ti bu i dalje prazna…

New Report

Close