Vlada je odustala od gradnje nizinske pruge Zagreb – Rijeka, te će umjesto nje graditi novi kolosijek od Zagreba do Skradnika (mjesta na polovici puta Zagreb – Rijeka), a od Skradnika do Rijeke popraviti staru prugu i izgraditi devet kilometara nove dionice s tunelima, rečeno je na današnjoj sjednici Vlade. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je novinarima nakon sjednice da su od Skradnika do Rijeke bile moguće tri opcije koje ovise o koridorima EU.
Pruga Zagreb – Rijeka, kao i pruga na koridoru X. Bregana – Tovarnik, dobre su za prijevoz robe, a ne za putnički promet. Zagreb i Rijeka po europskim standardima imaju premalo stanovnika za razvoj snažne putničke željezničke mreže, pa će obnova te pruge biti financirana prvenstveno radi prijevoza robe, kako bi se operativni kapacitet podigao sa 70 na 120 kilometara na sat, rekao je Hajdaš Dončić.
Osim toga, Luka Rijeka s terminalom Brajdica i ugovorenim kreditom Svjetske banke za izgradnju Zagrebačke obale I i II, do 2017. godine može povećati kapacitet sa sadašnjih 150.000 kontejnera na milijun i pol kontejnera. Bilo bi ekonomski neisplativo da se od Skradnika do Rijeke gradi pruga po novoj trasi, već je bolje da postojeća trasa u većem dijelu ostane na dva elektrificirana kolosijeka, a na manjem dijelu kao jedan kolosijek, ustvrdio je Hajdaš Dončić.
Dodao je kako će se dionica od Skradnika do Rijeke "ispeglati"' i time će se "završiti priča" o riječkom prometnom pravcu u idućih 10 do 15 godina. Ako bi u budućnosti "dio kolača" od prijevoza robe iz Hamburga i Rotterdama došao u riječku Luku, tada bi kapacitet riječkog pravca bio dostatan da izvuče sav teret iz Luke Rijeka. Hajdaš Dončić stoga najavljuje da će njegovo ministarstvo učiniti sve da ključne hrvatske prometne pravce uključi u mrežu europskih koridora.
Radovi na pruzi ukupno bi trebali stajati oko 3,6 milijardi eura, od čega bi EU trebao u razdoblju od 2014. do 2020. godine osigurati tri milijarde eura, a Hrvatska još oko 600 milijuna eura.
Premijer Zoran Milanović ocijenio je kako se radi o racionalnoj odluci koja Luci Rijeka pruža šansu da dobije čak 15 puta više posla. Odlučili smo se za varijantu obnove i dorade postojeće pruge jer je procijenjeno da ona može služiti idućih 30 godina i u slučaju da teretni promet dramatično poraste, kazao je.
Putnici će zasad biti orijentirani na cestovni promet, a kasnije ćemo vidjeti koja će biti uloga željezničkog mosta prema Krku, za kojim sada nema potrebe, rekao je Milanović.
Vlada je na današnjoj sjednici dala i suglasnost za nabavu 44 motorna vlaka za putnički prijevoz (12 dizel motornih i 32 elektromotorna) za potrebe HŽ Putničkog prijevoza, a očekuje da se na taj natječaj javi i tvrtka Gredelj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Napokon jedna logična odluka u šumi nelogičnih i kontraverznih odluka ove Vlade.Argument koji godinama ponavljaju “stratezi ” razvoja jadranskih luka da se “Jadransko more zabija u samo srce Eurpoe” je zanemariv u odnosu na mnogo važnije uvjete koje treba zadovoljiti neka luka da bi bila velika i interesantna u komercijalnom smislu za njene korisnike.
Treba pozdraviti sve investicije koje se događaju u luci Rijeka a služe njenoj modernizaciji i dosezanju tehnološke razine koju već ima većina i manje razvijen eurpskih luka.
Vjerojatno g.Milanović misli da će uvjeti koji se stvore,uključujući željezničke, omogućiti privlačenje i ugovaranje veće količine tereta ,ali da to bude 15 puta više od postojećeg malo je vjerovatno u skoroj budućnosti.
Slažem se s g.DOVIDJORNO-m o dovlačenju tereta odnosno odgovornosti uprava da to agresivnije rade,a nikako da čekamo mrvice koje će ne samo Rijeci prepustiti sjeverno europske luke kako to predviđa Ministar.
U kontekstu svega bit će interesantno pratiti izgradnju Zagrebačke obale I i II, koja bi trebala biti završena do 2017.
Oni nisu normalini Pa neka pogledaju malo kartu Europe; Jadransko more se zabija u samo srce Eurpoe, naprosto je nepojmljivo da je največa europska luka Rotterdam, grad koji uopće ne leži na moru nego na rijeci, a ne grad Rijeka!!!
Think BIG, mali misevi…
Evo konačno jedan pametan , popravite sadašnju prugu da može servisirati RI Luku, kupite nove brdske lokomotive i počnite dovlačiti promet.
Uključite se u raspravu