Kinesko tržište pokazuje interes za hrvatske mliječne proizvode, ali i za konditorske te maslinovo ulje, med te ostale autohtone proizvode. Interes postoji i za organske proizvode, pa prilike za suradnju više izgleda neće manjkati.
Aktualni summit 16+1 i posjet kineske delegacije na najvišoj razini Hrvatskoj s gledišta poduzetnika čini se da je velik bod koji ubire Vlada. Napravila je okvir za moguću suradnju s kineskim uvoznicima, a sad su na potezu poduzetnici i menadžeri da istraže to veliko tržište, ugovore distributere i poentiraju kroz nove poslove. Komentar je to i Branka Roglića čiji Orbico, iako najveći distributer robe široke potrošnje u Europi, ipak neće sudjelovati na predstojećem poslovnom forumu na marginama summita jer je, kaže, skloniji izravnim kontaktima, na čemu su i aktivni.
Iz HGK, koji je uz Ministarstvo gospodarstva suorganizator okupljanja poduzetnika iz Kine i 16 zemalja SEE, dolaze dodatni poticaji. Komorne aktivnosti na rješavanju pitanja certifikata i dozvola za izvoz u suradnji s nadležnim institucijama dviju zemalja otvaraju vrata za početak – mliječnoj industriji. Vindija ima sve preduvjete za plasman u Kinu te nema problema s proširenjem kapaciteta sukladno dogovorima, a Dukat je navodno već krenuo prema pojedinim distributerima.
Sve u svemu, ovo je najveća prilika za povećanje izvoza i nove investicijske cikluse dosad, smatra predsjednik HGK Luka Burilović. S tim se slažu i predsjednik CroMilka Dalibor Janda, kao i direktor Croatiastočara Branko Bobetić, koji se nada sličnoj pripremi terena i za mesne proizvode.
Ističe nusproizvode svinjskog mesa kojih bi domaće klaonice mogle prikupiti oko 5000 tona godišnje pa bi izvoz u Kinu bio velika prilika i za PIK Vrbovec, tvrtke iz sustava MI Pivac i druge.
Kako Jandra navodi, kineski potrošač prosječno godišnje potroši oko 36 kg mlijeka i mliječnih proizvoda, no prisutna je velika tendencija rasta potrošnje. "Rano je govoriti koji će im se proizvodi iz Hrvatske ponuditi i u kojim količinama, no izvjesno je da manjak mlijeka za preradu posljednjih godina ne bi trebao zasjeniti prisutnost naših proizvođača u Kini. S proizvodima visoke dodane vrijednosti mogu čak doći do jačeg udjela na tom tržištu, pa je za početak presudno da budu prisutni jer će to donijeti daljnje poticaje rasta", kaže šef CroMilka.
Kina je najveći proizvođač i uvoznik svinjskog mesa na svijetu, pa Bobetić ističe da su u proteklih mjesec i pol ispražnjene sve europske zalihe tog mesa zbog izvoza u Kinu, a posljedično je cijena za pojedine kategorije porasla 25 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu