Institut za razvoj obrazovanja (IRO) objavio je izvješće o radu koje donosi pregled rezultata rada IRO-a u 2015. godini.
IRO je u prošloj godini uspješno radio na unapređivanju politika visokog obrazovanja u Hrvatskoj, s posebnim naglaskom na zagovaranju socijalne dimenzije i osiguravanju kvalitete visokog obrazovanja, provedbi i daljnjem razvoju Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, unapređivanju politika financiranja visokog obrazovanja te povećanju akademske mobilnosti. Budući da socijalno uključivanje velikim dijelom ovisi o postignutoj razini obrazovanja, otklanjanje nejednakosti u visokom obrazovanju igra presudnu ulogu u stvaranju društva jednakih prilika.
14različitih
projekata proveo je prošle godine Institut za razvoj obrazovanja
Pravedno i socijalno uključivo visoko obrazovanje različitim mjerama mora osigurati da upis, uspješno studiranje i završetak studija ovise prvenstveno o sposobnostima studenata, a ne o osobnim karakteristikama i životnim okolnostima koje su izvan neposrednog utjecaja studenata. IRO je zagovarao unapređivanje socijalne dimenzije visokog obrazovanja u okviru spomenutih definicija koje proizlaze iz ministarskih priopćenja Bolonjskog procesa. U 2015. IRO je radio na ukupno četiri projekta koji unapređuju socijalnu dimenziju visokog obrazovanja. Jedan od njih je 'Povezivanje socijalnog uključivanja i osiguranja kvalitete u visokom obrazovanju (E-Quality)', čiji je glavni cilj bio razviti socijalno uključive procedure osiguravanja kvalitete na hrvatskim visokim učilištima.
U sklopu projekta su na Sveučilištu u Rijeci održali nacionalnu konferencija pod nazivom 'Kako jačati pravednost i socijalnu uključenost na visokim učilištima?', a nakon toga je u Rijeci i Zagrebu održano javno predstavljanje jedinstvene 'Edicije E-Quality' od šest projektnih publikacija koje na inovativan način obrađuju pravednost i kvalitetu u visokom obrazovanju. Proveli su i istraživanje Eurostudent V o socio-ekonomskim karakteristikama studenata u Hrvatskoj i na temelju prikupljenih podataka su izradili izvještaj 'Socijalni i ekonomski uvjeti studentskog života u Hrvatskoj – Nacionalno izvješće istraživanja EUROSTUDENT V za Hrvatsku za 2014.' Još jedan važan projekt 'Financijska pismenost za nastavak obrazovanja' pokrenut je u svrhu povećanja financijske pismenosti srednjoškolaca, posebno onih nepovoljnog socio-ekonomskog statusa te učenika strukovnih programa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu