U konditorskom asortimanu više gotovo i nema redovne cijene, trgovci se u privlačenju kupaca natječu kroz akcijske prodaje čiji je udjel sve veći. Takvo postupanje za posljedicu ima deflatorni učinak i smanjenje prosječnih prodajnih cijena, a time i profitabilnosti poslovanja", komentira tržišne trendove i njihov utjecaj na poslovanje predsjednik Uprave Zvečeva Marin Pucar koji ipak, otkriva, nije nezadovoljan učinkom ostvarenim u prvom kvartalu.
Zvečevo je u razdoblju od siječanja do ožujaka 2016. zabilježilo povećanje prodaje vlastitih proizvoda kao i trgovačke robe kako na domaćem tako i na inozemnim tržištima u odnosu na isto razdoblje lani. Prihodi od prodaje konditorskih proizvoda rasli su 14 posto, a na lepezi alkoholnih pića čak 37 posto pa je prvi kvartal zaključen sa 42,8 milijuna kuna prihoda. Rasla je i dobit, sa lanjskih 496 tisuća kuna na 1,39 milijuna kuna. "Još da je dočekati da se smire cijene sirovina, unatrag samo tri godine kakaovac je poskupio čak 50 posto, a šećer je ove godine naspram lani skuplji 15 posto," iznosi Pucar brojke koje izravno utječu na poslovanje te podsjeća i na veliki skok cijena posljednjih mjeseci kod svih orašastih plodova, također strateških sirovina u konditoraju.
Pucar je zadovoljan i razvojem suradnje s britanskim Tescom koja je također donijela povećanje volumena isporuke čokoladnih prutića. I u Krašu ističu kako i njima poslovanje opterećuju visoki troškovi ključnih sirovina, poput kakaovca i šećera. Konsolidirani prihodi u ožujku ove godine na razini Kraš grupe iznosili su 199,4 milijuna kuna te bili 3,6 posto manji nego prošle godine, a neto dobit u ožujku godine pala je na 1,17 milijun kuna sa prošlogodišnjih 1,58 milijuna. Uprava tržišnog lidera u konditorskoj branši koju vodi Damir Bulić posebno ističe kako su zadovoljni ostvarenim povećanjem izvoza na prekomorskim tržištima, od kojih izdvajaju Kanadu i Saudijsku Arabiju te Švedsku. Kraš godinama u izvoz plasira polovicu svoje proizvodnje.
Kandit je u prva tri mjeseca 2016. ostvario 67,3 milijuna kuna ukupnih prihoda, što predstavlja rast od 20 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Na operativne troškove otpada 64,8 milijuna kuna čime je ostvarena operativna dobit od 1,5 milijuna kuna dok neto dobit osječke tvrtke u promatranom razdoblju iznosi 0,7 milijuna kuna.
Pozitivna kretanja ključnih pokazatelja i u prvom kvartalu 2016. rezultat su inovativnosti u razvoju novih proizvoda i poboljšanju postojećih, modernizaciji tehnoloških procesa te unapređenja prodaje radi održavanja konkurentnosti. Provođenje proaktivne strategije usmjerene na operativnu izvrsnost u svim fazama poslovnih procesa rezultira kontinuiranim rastom i ostvarenjem pozitivnih rezultata,“ ocjenjuje tromjesečni poslovni učinak Kandita članica Uprave Dajana Mrčela.
Bjelovarski Koestlin, tvrtka uz Kandit također u vlasništvu Mirka Grbešića i njegove Mepas grupe, čija je djelatnost vezana uz proizvodnju keksa unatoč prihodima manjim jedan posto naspram lani, pali su na 40,1 milijun kuna, između dva ožujka dobit je povećala sa lanjskih 769 tisuća kuna na 1,59 milijuna kuna ove godine. I dok je i prihod od prodaje na domaćem tržištu ove godine bio manji nego lani devet posto, pao je na 15,8 milijuna kuna u izvozu je Koestlin zabilježio rast prihoda od pet posto, na 21,4 milijuna kuna.
Glavna inozemna tržišta na kojima bjelovarska tvrtka ostvari čak 80 posto izvoza uz susjednu Bosnu i Hercegovinu još su Poljska, Slovenija i Velika Britanija. Na domaćem tržištu, ali i na tržištima zemalja u regiji i dalje se osjeća utjecaj višegodišnje krize i visoke razine nezaposlenosti što utječe na smanjenu potrošnju ukupno, ne samo u konditorskom asortimanu, iznose u Koestlinu. Usto, dodaju, sve je jači utjecaj inozemne konkurencije s ponudom jeftinijih konditorskih proizvoda iz zemalja gdje je cijena radne snage značajno niža nego u Hrvatskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu