Luksuzni hoteli u Hrvatskoj čine manje od jedan posto domaćih hotelskih kapaciteta. Unatoč predivnoj obali zato i dalje kaskamo za mediteranskom konkurencijom.
Dugogodišnje iskustvo otvaranja hotela na raznim tržištima ima Valentin Röttger, generalni direktor hotela Hyatt Regency Zadar koji se otvara u svibnju. S njim smo razgovarali o hrvatskim izazovima na području luksuzne ponude, kao i zahtjevima gostiju najvećeg platežnog ranga.
Što gosti u luksuznim hotelima specifično traže?
Luksuzni gosti sve više traže prilagođena iskustva tijekom boravka u hotelima. Očekuju usluge koje su skrojene prema njihovim preferencijama, od osobnog pozdrava pri dolasku do pažljivo osmišljenih programa putovanja koji odražavaju njihove interese. Ta razina pažnje prema detaljima poboljšava njihov boravak zbog čega se osjećaju cijenjenima. Trend je i veća potražnja za wellnessom i održivosti.
Luksuzni gosti sve su svjesniji svog zdravlja i okoliša, što dovodi do preferencija prema hotelima koji nude organsku kuhinju, spa tretmane, fitness programe i ekološki prihvatljive prakse. Gosti cijene one koji provode održive inicijative, poput smanjenja plastičnog otpada, korištenja obnovljivih izvora energije i podrške lokalnim zajednicama. Putovanje prepuno doživljaja je ključni aspekt očekivanja.
Više nije dovoljno ponuditi samo luksuzan smještaj, gosti žele jedinstvena i impresivna iskustva koja ih povezuju s lokalnom kulturom. Bilo da se radi o privatnim obilascima, ekskluzivnim kulturnim događanjima ili avanturističkim aktivnostima, luksuzni putnici žele više od udobnosti. Traže značajne i nezaboravne trenutke.
Dakle, njihova očekivanja su se promijenila tijekom godina?
Da, značajno. Luksuzno gostoprimstvo više nije samo pitanje materijalnog luksuza, već se sve više fokusira na personalizaciju, održivost i putovanje prepuno doživljaja. Gosti danas traže dublju povezanost s destinacijom, preferiraju usluge po mjeri, ekološke inicijative i autentična kulturna iskustva umjesto tradicionalne ekstravagancije. Umjesto da se isključivo prepuštaju luksuzu, prioritet im postaju jedinstvenost, angažiranost i osjećaj ekskluzivnosti koji nadilazi materijalno bogatstvo.
Kako bi domaći hotelijeri trebali balansirati između pružanja vrhunske usluge i upravljanja rastućim troškovima, a pritom održati Hrvatsku konkurentnom?
Balansiranje vrhunske usluge s rastućim operativnim troškovima izazov je za sve hotelijere. No, kako bi ostali konkurentni, moraju se usredotočiti na pametne strategije. Trebali bi davati prednost personalizaciji u odnosu na pretjerani luksuz. Korištenjem tehnologije i podataka o gostima koje imaju, mogu ponuditi prilagođena iskustva, poput personaliziranih preporuka ili lokalno inspiriranih poklona dobrodošlice, bez nepotrebnih troškova. Operativna učinkovitost je ključna.
Budući da su plaće najveći trošak, optimizacija rasporeda zaposlenika iznimno je važna. Strateška partnerstva s lokalnim dobavljačima pomažu smanjiti troškove i poboljšavaju autentičnost. Hrana, potrepštine i dekoracije lokalnih proizvođača podržavaju gospodarstvo i u skladu su s trendom održivog putovanja prepunog doživljaja. Hoteli bi trebali diversificirati izvore prihoda izvan cijena soba nudeći premium iskustva, wellness programe, posebne gastronomske pakete i pažljivo birane izlete. Oni povećavaju profitabilnost, a istovremeno omogućuju konkurentne cijene.
Otvarate novi hotel u svibnju. Kako napreduje potraga za osobljem?
Potraga za osobljem ide vrlo dobro i zadovoljni smo interesom koji smo zaprimili. Trenutno završavamo proces selekcije i sretni smo kvalitetom prijavljenih kandidata. Uzbudljivo je vidjeti toliko talentiranih profesionalaca koji žele postati dio našeg tima. Naš cilj je okupiti grupu predanih pojedinaca koji će pridonijeti vrhunskom gostoprimstvu i postaviti nove standarde na hotelskoj sceni Zadra.
Suočavate li se s nedostatkom kvalificirane radne snage?
Iako se ugostiteljski sektor često suočava s izazovima u pronalaženju kvalificiranog osoblja, ohrabreni smo interesom koji smo dosad vidjeli. Već smo započeli s procesom zapošljavanja, a mnogi kandidati su u završnim fazama potpisivanja ugovora. Naš pristup je izgraditi kompaktan, profesionalan tim sa strašću prema ugostiteljstvu i spremnosti da Hyatt Regency Zadar učini izvanrednom destinacijom.
Kako biste usporedili luksuzni turizam u Hrvatskoj s drugim zemljama? Što bi se moglo poboljšati?
Hrvatski luksuzni turizam zadnjih je godina značajno napredovao, nudeći spektakularne obalne lokacije, vrhunske resorte i personalizirana iskustva koja mogu konkurirati drugim mediteranskim destinacijama. U usporedbi s Italijom, Francuskom ili Grčkom, Hrvatska ima prednost u očuvanoj prirodi i rastućem imidžu ekskluzivne destinacije. No, još uvijek postoje područja koja se mogu poboljšati da dosegne najviše svjetske standarde.
Jedno ključno područje je konzistentnost usluge. Iako mnogi luksuzni hoteli u Hrvatskoj nude izvanrednu uslugu, standardi mogu varirati, osobito u vrhuncu sezone kada nedostatak osoblja utječe na kvalitetu. Ulaganje u cjelogodišnje obuke osoblja i programe profesionalnog razvoja pomogle bi u osiguravanju stalno visoke razine usluge. Drugi aspekt je jačanje luksuznog imidža Hrvatske.
Zemlje poput Francuske i Italije snažno su brendirane u sferi luksuza, potpomognut prestižnim markama, ekskluzivnim iskustvima i Michelinovim restoranima. Hrvatska bi mogla više ulagati u luksuzni marketing, pozicionirajući se kao top destinacija kroz jedinstvena, autentična iskustva i vrhunsku gastronomiju. Infrastruktura i dostupnost i dalje su izazov. U usporedbi s drugim destinacijama, luksuzni hotelski sektor u Hrvatskoj mogao bi imati puno koristi od poboljšanja prometnih veza, poput izravnih letova s ključnih tržišta te bolje cestovne i nautičke infrastrukture za goste koji dolaze privatnim jahtama ili avionima. Na kraju, sezonalnost ostaje veliki problem.
Za razliku od drugih luksuznih destinacija koje privlače goste cijele godine, Hrvatska se još uvijek suočava s visokom sezonalnom potražnjom. Razvoj ponude izvan ljetnih mjeseci, primjerice golf tereni ili wellness programi, mogli bi pomoći u pozicioniranju zemlje kao cjelogodišnje luksuzne destinacije. Fokusirajući se na to, Hrvatska može dodatno unaprijediti luksuzni turistički sektor i konkurirati najprestižnijim svjetskim destinacijama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu