Nakon zatvaranja tržnica na kojima su domaći proizvođači plasirali svoju robu i imali stalne kupce, gradovi i poduzetnici počeli su razvijati ili unapređivati alternativne prodajne kanale.
Zahvaljujući platformama s dostavom, građanima domaća hrana dolazi kući. Tako je Grad Vrgorac stavio je u punu funkciju digitalnu tržnicu domaćih poljoprivrednih proizvoda, dostupnu u cijeloj Hrvatskoj s ciljem povezivanja kupaca i proizvođača.
“Potreba za kvalitetnom domaćom hranom veća je nego ikad. Želimo umanjiti neizvjesnost oko dostupnosti artikala koju je donijela pandemija ujedinjavanjem ponude naših poljoprivrednika”, kažu.
Osmislili su web stranicu i mobilnu aplikaciju Misli globalno, kupuj lokalno, kojom su spojili lokalne voćare i povrćare, te količine njihovih proizvoda. Vrgorac ima više od 600 OPG-ova, 13 milijuna čokota vinove loze, a o vrgoračkoj jagodi ne treba ni govoriti.
“U našoj bazi podataka kupac odabire proizvod i proizvođača i stupa s njim u neposredan kontakt”, objasnili su iz grada koji je dobio nagradu Smart City za pametnu digitalizaciju baš za navedenu aplikaciju.
Nastala je u suradnji s gradskim Poduzetničkim centrom, a iz Vrgorca pozivaju sve svoje poljoprivrednike da se što prije na nju prijave kako bi građanima Hrvatske omogućili dostupnost proizvoda.
“Očekujemo da će do početka poljoprivredne sezone naša digitalna zelena tržnica biti puna domaćih proizvoda i da će kupci iz cijele zemlje prepoznati prednosti direktnog povezivanja s proizvođačima”, poručuju iz Vrgorca.
Križevci su sa sličnom strategijom krenuli jesenas, lansiravši platformu OPG Direkt. Tihomir Smuđ, koji radi na njoj, ističe da je to kombinacija web trgovine s Android i iOS klijentima.
“Trenutačno je u sustavu 30-ak proizvođača iz okolice Križevaca i u upotrebi je lokalno. Dostava je po dogovoru kupca i klijenta, ali radimo je i mi. Imamo i kombi za veće dostave u Zagreb.
Zahtjevi za dostavu rastu i u planu nam je širenje. Kad prođe kriza vjerujemo da će sustav i dalje živjeti jer će se kupci naviknuti da zdrava hrana traži njih, a ne oni nju. Morat će samo na dan dostave odobriti dostavljaču da prati lokaciju kupaca preko mobitela i roba će biti dostavljena dok oni ispijaju kavicu ili rade”, objašnjava Smuđ.
Na OPG Direktu najtraženiji su med i pčelinji proizvodi, a od sljedećeg tjedna uvode i dostavu craft piva iz Križevačke pivovare.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu