Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić je preko Facebooka poručio da se u sklopu restrukturiranja HAC-ONC-a, koje se provodi u suradnji sa Svjetskom bankom, radi i analiza sustava naplata cestarine te da će biti izabran najbolji model, bile to vinjete ili pak elektronički čipovi.
No nijedna vlada dosad nije ozbiljno uzimala u razmatranje promjenu sustava naplate cestarine iako je prometna struka jednoglasno za uvođenje vinjeta, i to kao prijelaznog rješenja do uvođenja elektroničke naplate. Zagrebački Institut za promet i veze još je 2006. izradio studiju o vinjetama u kojoj je predložio uvođenje državnih i regionalnih desetodnevnih, mjesečnih i godišnjih ljetnih i zimskih vinjeta. Tako bi za prvu kategoriju državna desetodnevna zimska vinjeta koštala 90 kuna, a ljetna 112 kuna, dok bi regionalne zimske iznosile od 31 do 63 kune, a ljetne od 39 do 78 kuna, piše Večernji list.
Ukupni prihodi od vinjeta bili bi slični prihodima od postojećeg sustava naplate, oko 296 milijuna eura godišnje. No u studiji se navodi da bi indirektne koristi (rast BDP-a, uštede…) u prvoj godini primjene vinjeta iznosile čak 560 milijuna eura. No 2008. i HAC je napravio analizu vinjeta, koja je pokazala da bi uvođenje tog sustava naplate bitno utjecalo na smanjenje prihoda od cestarine u odnosu na postojeći sustav, i to za oko 800 milijuna kuna godišnje. Pri tome su kalkulacije rađene s cijenom 10-dnevne vinjete za osobna vozila od 490 kuna, polugodišnja bi stajala 700 kuna, a godišnja 1000 kuna.
U HAC-u su jučer kazali da ne odbacuju mogućnost uvođenja vinjeta, no ističu da je prethodno potrebno izraditi detaljnu studiju izvodivosti te ekonomske opravdanosti.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.super je to u teoriji.
pokazite to u ovim guzvama a i niste rekli kako bi ovi na benziskima znali koga treba zaustaviti…napominjem ne radi se o jednom autu nego hrpi njih!!
nemojte govoriti napamet kada nemate pojma kada je najveci dio zarade na autocestama u tijeku godine!
a što ste nedokazani, nikakvih zastoja po pitanju vinjeta, ali dobro, u Hrvatskoj se od svega pravi problem, možda je tu problem, tamo nitko i ne pomišlja da ne uzme vinjetu i da ga love po cestama, a promet je višestruko brojniji od našeg u najvećoj turističkoj sezoni, ajde se vi provozajte po nekoj normalnoj državi, odmah će sve biti jasnije, isto preporučam i ministru ženinog prezimena
super je to u teoriji.
pokazite to u ovim guzvama a i niste rekli kako bi ovi na benziskima znali koga treba zaustaviti…napominjem ne radi se o jednom autu nego hrpi njih!!
nemojte govoriti napamet kada nemate pojma kada je najveci dio zarade na autocestama u tijeku godine!
Neka netko tko je za vinjete opise nacin na koji bi se u ljetnim guzvama sklanjala vozila bez vinjeta i kako bi se vrsila naplata. Posebno molim da se opise mjesto gdje bi se to radilo jer bi tkavih auta bilo 100-ak u jednom satu!
prije 10-ak dana prošao Sloveniju -114 kn(elektronski) i Austriju- 7,86€ (vizualni pregled policije uz neznatno usporavanje) + zastoji kod naplate tunelarine, Njemačka OK-samo vozi
Hrvatska nije tranzitna zemlja kao SLO ili AUT i uvođenje vinjeta ne bi bilo najbolje rješenje. Puno bolje je uvesti tarifni sistem u kojem bi izvan turističke sezone vrjedile manje cijene kako bi se potaklo korištenje autocesta i za veća vozila. Postoje izračuni za to i već sam pisao o tome. Prihodi bi se namjanje udvostručili, broj zaposlenih se treba ograničiti i postepeno s uvođenjem videonadzora smanjivati. Kasnije se može raditi na aletrnativnom pravcu prema Turskoj i potaknuti spojne zemlje za izvedbu svojih autocesta. No to je već za one koji žele znati malo više. No s takvom izvedbom imali bi 10-20x veće prihode nego sada. Za sve to postoje ideje i studije od nekih koji nisu u vlasništvu naših autocesta ali bi rado bili. Zato i plaćaju ove kojima su puna usta skupoće i tereta autocesta. Znaju da je ovdje plodno tlo za nasjedanje na svakave priče nakon plana 21.
Uključite se u raspravu